י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"כולנו שותפים"

מפתיע: רבנים מרככים את התקיפות כלפי כהנא

לאחר שיצאו בעבר מספר מכתבים תקיפים כנגד שר הדתות, עשרות רבנים מהציונות הדתית, בעיקר רבני ערים ואחראים על מערכות כשרות - קוראים לכהנא לשוחח בנושא עם הרבנות הראשית | הם ציינו: "כובד הסוגיה מחייב את כולנו דיון ממוקד"

מפתיע: רבנים מרככים את התקיפות כלפי כהנא
מתן כהנא במליאה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

ברקע הדיונים על רפורמת הגיור, היום (רביעי) עשרות רבנים מהמגזר הדתי-לאומי מוציאים מכתב, בו הם מרככים את התקיפות כלפי שר הדתות מתן כהנא.

הרבנים, בעיקר רבני ערים, ישובים או אחראיים על מערכות כשרות בכל מיני אזורים, הפיצו מכתב לציבור, בו הם קוראים לכהנא לשוחח בנושא הכשרות עם הרבנות הראשית. בנוסף, הם ציינו שהם רואים את עצמם שותפים מלאים בסוגיה.

"ניסיוננו איפשר לנו היכרות עם חשיבותה של מערכת הכשרות הממלכתית", כתבו הרבנים, "כמו גם עם מה שידרוש ומחייב תיקון - ואנו רואים עצמנו שותפים מלאים לכל המניע בלב פתוח ונפש חפצה לתקן".

הם קראו לכהנא: "אנו קוראים לשר הדתות לעצור ולפתוח בדיון מעמיק עם הרבנות הראשית ושלוחיה החפצים בייעול ובשיפור הנצרכים במערך הכשרות של הרבנות הראשית לישראל".

"כובד הסוגיה המונחת על הפרק וההבנה כי מדובר בהחלטות בעלות השלכות כלל ארציות ושהשפעתן היא לדורות - מחייבת את כולנו דיון ממוקד ומשוחרר מכל שיקול זר לכשרות על מנת לוודא שהתוצאה תהיה לתיקון הרצוי כל כך", הוסיפו.

‏בין הרבנים הבכירים שחתומים על המסמך: הרב שמואל אליהו, רב העיר צפת, והרב יעקב אריאל ורב העיר רמת גן לשעבר.

מתן כהנא הרבנות הראשית הציונות הדתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד