ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
השרים דחו

203 נפטרים בשבועיים: הפרויקטור דורש להחמיר בהגבלות

בוועדת החוקה של הכנסת, התכנסו לדון הבוקר באישור תקנות הרחבת 'התו הירוק' שנכנסו הלילה לתוקף | פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא נשא דברים חריפים והציג את עמדתו בעד החמרה משמעותית של ההגבלות | צפו

203 נפטרים בשבועיים: הפרויקטור דורש להחמיר בהגבלות
סלמאן זרקא צילום: מתוך הסרטון

על רקע העלייה החדה בתחלואה, במשרד הבריאות דרשו להטיל הגבלות מחמירות, אולם שרי קבינט הקורונה דחו את הדרישה. כך עולה מדבריו של פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא, במהלך דיון בוועדת החוקה של הכנסת, שהתכנסה לדון באישור תקנות הרחבת 'התו הירוק' שנכנסו הלילה לתוקף. "הייתי רוצה להביא לכם היום הגבלה של 50 בפנים 100 בחוץ", אמר זרקא בדיון.

לדברי זרקא, "אני סבור שאנחנו נמצאים במלחמה אמיתית. זה מצב קריטי ותחלואה שעולה יום אחרי יום". הוא הוסיף כי "אנחנו במצב קריטי עד ערב ראש השנה, או שחלילה הנגיף מנצח אותנו ונגיע למראות שאנחנו לא רוצים, כמו הסגר הראשון או השני".

"ביוני נפטרו 8 אנשים, ביולי - 52, ועכשיו - עד אמצע אוגוסט - 203 נפטרו" - כך עדכן פרוייקטור הקורונה, בדיון בוועדה.

לטענת הפרויקטור, הצלחת מבצע החיסונים, הוא הדבר היחיד שיכול למנוע סגר: "מה שהוציא אותנו מהאירוע האחרון היו החיסונים ולא הסגר השלישי. כולנו רוצים להימנע מכך. זה מירוץ נגד הזמן. ככל שנצליח בחיסונים, במנה השלישית ובמנה הראשונה של המיליון שלא התחסנו - אני אופטימי. חשוב שבשבועיים שלושה הקרובים נחמיר (את ההנחיות) עוד יותר".

במהלך הדיון טען פרופ' זרקא כי הממשלה סירבה לקבל את הצעת בכירי משרד הבריאות להחמיר בהגבלות על הציבור. "ההצעה שהממשלה מביאה מקילה. הייתי רוצה להחמיר יותר", אמר.

"כפוריקטור הקורונה אני אומר לכם בצורה מאוד ברורה: הייתי רוצה להביא לכם היום הגבלה של 50 בפנים 100 בחוץ. אני חושב בראש ובראשונה מתוקף תפקידי לשמור על החיים ואני חושב שצריך לעשות פעולות נוספות, כרגע זה ההחלטה בקבינט אנחנו מצייתים ומצדיעים ולכן מה שמוצג כאן לדעתי המקצועית היא הצעה מקלה."

בתוך כך, נמשך הזינוק במספר המאומתים. ביממה האחרונה אובחנו 7,832 חולי קורונה, מתוך 143 אלף בדיקות שבוצעו. מספר החולים במצב קשה עומד הבוקר 578, מתוך 961 חולי קורונה המאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ. 104 חולים מחוברים למכונת הנשמה. מאז פרוץ הנגיף נפטרו בישראל 6,708 בני אדם.

קורונה סלמאן זרקא הגבלות ועדת חוקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד