כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אסור לפספס

גזירת גדולי הדור מכה גלים: "ממתיקים את שנת תשפ"ב"

גזירה כזו עוד לא הייתה, עוד לא נראתה, בצעד חסר תקדים יוצאים גדולי הדור במכתב נדיר בו הם גוזרים שנה טובה ומתוקה לכל אותם אלה שיעזרו לעשרות החתנים והכלות היתומים שעתידים להינשא בחודשים אלול ותשרי. לא מדובר בעוד קמפיין התרמה, מדובר במשהו קריטי למענם של היתומים • כזה דבר אסור לכם לפספס

גזירת גדולי הדור מכה גלים: "ממתיקים את שנת תשפ"ב"
גוזרים שנה טובה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

תפילה כזו עוד לא הייתה, עוד לא נראתה במחוזותינו. בערב ראש השנה לאחר חצות עתידים להתכנס גדולי התורה איש איש במעונו ולקרוע שערי שמים לישועתם של אלפי התורמים. לא מדובר בעוד קמפיין התרמה, גם לא בעוד פרויקט עזרה, מדובר כאן בהצלת נפשות של ממש, מדובר כאן בלעזור לחתנים וכלות יתומים שפשוט אין להם מאומה, כלום.

עזרו ליתומים ותזכו בשנה טובה>>>

בימים אלה יוצאים ב'קופת העיר' בהתרמה מיוחדת למענם של שישים ואחד חתנים וכלות יתומים שעתידים להינשא בחודשים אלול-תשרי, מדובר ביתומים קשי יום, כאלה שעברו את הגרוע מכל, שנאלצו ל''ע להיפרד מאחד מהוריהם, וכעת ניצבים קודם היום המאושר בחייהם.

זה יכול להיות היום המאושר בחייהם, אבל גם יכול להיות, חלילה, היום העצוב בחייהם, כרגע, נכון לרגע זה, ליתומים הללו אין כלום, גם לא את הדברים הכי בסיסיים שהם צריכים לחתונה, לא ביגוד, לא נדוניה, לא תכשיטים, לא אולם ולא קייטרינג, פשוט כלום.

הם חייבים את העזרה שלנו, כי בלעדי העזרה שלנו, הם פשוט ישארו במצוקה הקשה שלהם, ישארו במקום הנוראי הזה, בלי יכולת לחתן את עצמם, בלי יכולת לעזור לעצמם, הם חייבים שנהיה לשם לצידם.

קול זעקתם של היתומים הגיעה עד לשולחנם של מרנן הגאון רבי ברוך דב פוברסקי שליט''א, הגאון רבי שמעון בעדני שליט''א ומרן האדמו''ר ממודזי'ץ שליט''א אשר בצעד חסר תקדים יצאו במכתב נדיר לקראת ימי הרחמים והסליחות.

עזרו ליתומים ותזכו בשנה טובה>>>

במכתבם כותבים גדולי התורה, "באה לפנינו זעקת 61 היתומים שפנו לקופת העיר שנישאים בס"ד בחודשי אלול ותשרי הבעל"ט ואין להם מאומה. וכבר פסק הש"ך ביו"ד סי' רמ"ט שהצדקה החשובה ביותר היא הכנסת כלה לחופתה ע"כ בקשתנו מכאו"א ליתן עבור היתומים סכום הגון, ולא יפחתו מסך 610 ש"ח שהם 10 ש"ח לכל יתום. ובכח בי"ד של יתומים אנחנו גוזרים שתהיה שנה טובה ומתוקה לכל התורמים סך 610 ש"ח (10 ש"ח לכל יתום) ויזכו לס"ד ברו"ג וכשם שגזרנו מלמטה כך יגזרו מלמעלה בר"ה הבעל"ט".

גדולי התורה לא סתם כותבים סכומים, הם יודעים שזה נצרך, יודעים שזה קריטי, ובדיוק בגלל זה הם גם יוצאים בברכה היסטורית ונדירה, "גוזרים שתהיה שנה טובה ומתוקה", אתם מבינים את המשמעות של זה? זה לא רק ברכה זו גזירה, גזירה היסטורית לכל דבר ועניין.

ולא זו בלבד, בערב ראש השנה, יום בו כל באי עולם עוברים לפניו יתברך כבני מרון, גדולי התורה יערכו תפילה נדירה במעונם לישועתם של התורמים. כן, כן. ככה בערב ראש השנה הם יקדישו שעה ארוכה לקרוע שערי שמים, שם אחר שם בפרטות לישועת תורמי 'קופת העיר', לישועת מחזיקי החתנים והכלות היתומים.

אל מול גזירה כזו אסור לנו להישאר אדישים, אנחנו חייבים להירתם כבר עכשיו לעזרת החתנים והכלות היתומים שאין להם מאומה, להירתם כבר עכשיו בכדי לזכות בגזירה הנדירה של שנה טובה ומתוקה. הרגע הזה הוא מהרגעים שאסור לנו, פשוט אסור לנו לפספס. מצטרפים כבר עכשיו וזוכים לגזירה ההיסטורית.

עזרו ליתומים ותזכו בשנה טובה>>>

שנה טובה הגר"ח קנייבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד