כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
קול ד' חוצב להבות אש

נס פלאי: השריפה נעצרה בגדרות הישיבה; התלמידים ניצלו ברגע האחרון

תלמידי ישיבת 'דרכי שלום' הוותיקה השוכנת בגבעת יערים, עדיין מתקשים לעכל את הנס שאירע להם אתמול כאשר להבות ענק איימו לכלות את ישיבתם עמם, אולם תושייתם המהירה הצילה את נפשם כשהם מסתלקים במהרה עם ספרי הקודש לחוף מבטחים. בחזרתם נדהמו לגלות כי האש כילתה הכל סביב, אך עצרה בגדר הישיבה

נס פלאי: השריפה נעצרה בגדרות הישיבה; התלמידים ניצלו ברגע האחרון
השריפה סביב הישיבה צילום: באדיבות ישיבת דרכי שלום

השריפה שבערה אתמול (שלישי) בפאתי ירושלים עצרה בגדרות ישיבת 'דרכי שלום', הקיימת מזה 30 שנה במושב גבעת יערים, הישיבה פועלת במתכונת רציפה, כולל חגים, והיתה פתוחה כל הזמן, גם בימי הקורונה. בישיבה 50 תלמידים וקרוב ל-40 אנשי צוות, חלקם בוגרי הישיבה, וחלקם אף מתגוררים במקום.

עם פרוץ השריפה ביום ראשון בשעה 15:00 אחה"צ ראו התלמידים באופן ברור את הלהבות ההולכות ומתקרבות במהירות עצומה. בשעה 16:15 כבר לא היה ניתן לראות את עין השמש, שהיתה מכוסה בעקבות ענן עשן סמיך ובלהבות אש גבוהות.

בשעה 17:00 ביום שני התקבלה הוראת פינוי מהרשויות. שטח האיסוף לפינוי נקבע בעין כרם, בתוך אולם ספורט. שם התעכבו התלמידים והצוות מספר שעות.

כשהבינו שאת הלילה ייאלצו לבלות מחוץ למתחם הישיבה, התפנו ללינת לילה בשתי וילות בקרית מלאכי של פנימיית חב"ד, שם התקבלו התלמידים בחום ובארוחה חמה, ואת הלילה העבירו במקום. לקראת השעה 12 הצהרים התקבל האישור לחזור לגבעת יערים, ובשעה 13:00 כבר חזרו למקום והתארגנו לחזרה לשגרה.

הנוף שהתגלה לעיניהם, היה מחריד. ממקום מלבלב ופורח, הפך למקום מבהיל, שחור משחור, כולו מלא פיח. כל שלטי ההכוונה בכבישים נשרפו, ולא נשאר עלה ירוק לרפואה. הרים שלמים הפכו למאוכלת אש, ועדיין היה קשה לנשום כרגיל בשל המחנק שבאוויר.

לפתע בשעה 16:00 אחה"צ אתמול החל עשן סמיך לעלות מכיוון הוואדי אל כיוון הישיבה, והאוויר נעשה כבד וחנוק. ואז בבת אחת החלו להבות אש ענקיות להתקרב במהירות לכיוון הישיבה, כשהם מכלים בדרך את כל הנקרה בדרכם. התלמידים נתקפו בחרדה עצומה ובזעקות בהלה. מספר תלמידים לקו בהתקף חרדה וחלקם פשוט התקשו בנשימה.

ספרי התורה והתפילין הוצאו מההיכל, וכל רכב פנוי איכלס בתוכו כפול מהמותר, העיקר לברוח ולהתרחק מהסכנה, וכמה שיותר מהר.

הכבישים היו סגורים בשל העשן הכבד, ואת הדרך החוצה עשו רכבי הצוות דרך שבילי עפר ודרך השדות, כשבינתיים מסביב פחד פחדים, הכל בוער ועולה בלהבות. התלמידים התבקשו לשים על פניהם מגבת או כל בגד אחר, כדי להקל על הנשימה.
הרכבים התפזרו לכל עבר העיקר להתרחק מהמקום, כך שכל רכב הגיע לאזור אחר, ולקח זמן עד שכל התלמידים אותרו ונבדקו שלא חסר איש, או אז נודע על הנס הגדול שכולם יצאו בריאים בגוף ובנפש, דקות ספורות בטרם העניינים היו יכולים להתפתח לאסון רב מימדים.

ראש הישיבה הרב אליהו פרנקל אמר ל'יתד נאמן' כי הצוות פעל להרגיע את התלמידים, ולתת להם את התמיכה הרגשית לה הם היו זקוקים בסערת רגשות זו, אך הכל הודו על הנס הגדול שארע להם בכך שניצלו ברגע האחרון. אמנם תוך דאגה תוך דאגה מה יקרה עם המבנים של הישיבה, האם יעמדו מול הלבות ויינצלו.

לגודל הנס התברר כי האש נעצרה ממש בגדרות הישיבה, וכי לא ארע כל נזק לרכוש. עתה ממתינים לאישור פתיחת הישיבה מחדש ע"י הרשויות, לחזור להיכלה תרה בריאים ושלמים ברוח ובגשם, ולהודות ולהלל על נס ההצלה הדרמטי בחסדי שמים.

אליהו פרנקל דרכי שלום השריפה בהרי ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד