י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
רוצים לברוח ולא יכולים

אפגניסטן: הטליבאן חוסם את האמריקאים שנתקעו

כאוס באפגניסטן: אמריקאים שנתקעו בקאבול לא יכולים להגיע לשדה התעופה, הטאליבן חוסם אותם מלעזוב את המדינה

אפגניסטן: הטליבאן חוסם את האמריקאים שנתקעו
לוחמי הטליבאן באפגניסטן צילום: צילומסך

אמריקאים, אפגנים ואחרים שמקווים להימלט מהטליבאן בקאבול לא יכולים להגיע לשדה התעופה כדי לעלות על מטוסי פינוי ואין להם שום סיוע בשטח על ידי כוחות נאט"ו.

הטליבאן כבר התחיל לנטוש את הבטחתו להתנהל בשלום, ונשמעים יריות ברחובות, גרירת אנשים ברחוב עם חבלים סביב צווארם, ישנם דיווחים על כך שהם הולכים מדלת לדלת ומחפשים משתפי פעולה עם האמריקאים לשעבר, ובהצהרה שפורסמה ביום רביעי בבוקר משרד החוץ האמריקאי - שאחראי להעלות אנשים למטוסים אך לא מצליח לעשות זאת במהירות ובהודעה נאמר כי הם "מודאגים מחוסר הבטיחות של נערות ונשים אפגניות".

עשרות אלפי אמריקאים, אפגנים ואזרחים של מדינות אחרות נותרו תקועים בקאבול, הם נואשים לצאת, אך אינם מצליחים להגיע לשדה התעופה, המקום הבטוח האחרון, מכיוון שלוחמי ארגון הטרור שולטים ברחובות עם מחסומים.

כדי לעבור את המחסומים, עליהם להציג ניירת מסוימת ולרבים עדיין אין את זה ממשרד החוץ. אחרים מפחדים מדי להציג את עצמם בפני לוחמי הטאליבן החמושים.

ה'דיילי מייל' מדווח, כי הטיסות שיוצאות נמצאות עם מספר נמוך של נוסעים, הטיסות לכיוון גרמניה, אוסטרליה, הולנד, צרפת ואיטליה המריאו ביום רביעי עם כמה עשרות אנשים על הסיפון למרות היכולת לקחת מאות. במקרה קטסטרופלי, מטוס גרמני עם מקום ל-150 יצא מקאבול ביום שלישי עם שבעה בלבד על הסיפון.

יש עדיין לפחות 11,000 אזרחים אמריקאים תקועים באפגניסטן ועשרות אלפי אפגנים שעזרו לארה"ב במלחמה ומנסים להסדיר אשרות מהגרים מיוחדות לפני שהטליבאן יוותר על הרצון הטוב ויהרוג אותם.

ביום רביעי בבוקר, דובר הפנטגון ג'ון קירבי שהפך לפנים של הממשל במשבר, בגלל היעדרו המתמשך של הנשיא ג'ו ביידן מול התקשורת, התחמק משאלות על אוסף הכישלונות, וטען שוב ושוב כי שדה התעופה עצמו בטוח, אך הודה כי הטליבאן קובע לאיזה אנשים לתת לעבור, ואמר שהוא אפילו לא יודע כמה אמריקאים נותרו במדינה.

בימים שבין שלישי בבוקר לרביעי בבוקר, רק 2,000 בני אדם הוצאו מאפגניסטן במטוסים אמריקאים, 3,000 פחות מהיעד היומי של הפנטגון של לפחות 5,000.

אפגניסטן טליבאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד