י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הלו"ז הקדוש של תלמיד הישיבה

מרגש ומצמרר: כתב ידו של הבחור הצעיר שנהרג

נמצאו רשמים וכתבי יד מרגשים של הבחור החשוב אהרן פרידמן ז"ל, בן ה-16 מקרית יואל מונרו, שנהרג לפני כשבוע כשבחור צעיר שנהג ללא רישיון התנגש בו ברחוב גארליץ בקרית יואל. הוא רושם לעצמו איך לכבד את ההורים, איך ללמוד בקדושה, להתפלל בטהרה, לאכול במהירות ולטבול בזהירות. מצמרר ומרגש

מרגש ומצמרר: כתב ידו של הבחור הצעיר שנהרג
סדר היום המרגש של הבחור החשוב אהרן פרידמן ז"ל צילום: מערכת בחצרות

נמצאו רשמים וכתבי יד מרגשים של הבחור החשוב אהרן פרידמן ז"ל, בן ה-16 מקרית יואל מונרו, שנהרג לפני כשבוע כשבחור צעיר שנהג ללא רישיון התנגש בו ברחוב גארליץ בקרית יואל.

סדר היום של אהרן ז"ל שמרגש את המשפחה

בין החפצים של אהרן ז"ל נמצא פתק קטן, שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', ושעליו רשם בכתב ידו את סדר היום שלו לקראת חודש אלול, ימי הרחמים והסליחות.

בסדר היום שהוא כתב לעצמו הוא הציב לעצמו מטרה לא לישון יותר משבע שעות בלילה; מקווה בזריזות ובשמירת עיניים; ללמוד בדרכו לישיבה; לחשוב לפני הלימוד - בשביל מי לומדים; תפילת שחרית בקול המעורר את הכוונה ובהתלהבות; 35 לימוד לאחר התפילה; ארוחת בוקר לא יותר מ-10 דקות.

כמו כן, מלבד שעות הלימוד הרבות במהלך היום, הוא רשם לעצמו לקבוע זמן לימוד גם לאחר סדרי הלימוד של הישיבה כדי לשנן את דפי הגמרא שלמד בכל שנות הלימודים בישיבה.

הוא רשם לעצמו לדרוש בשלום הוריו כשחוזר הביתה ואחר כך לאכול ארוחת ערב עם ספר לימוד. לאחר מכן לנקות את המטבח "כדי לעשות את רצון מאמי". הוא הציב לעצמו גם יעדי לימוד בשעות הערב וסדר עבודת השם לפני השינה.

נמצא גם דף עליו רשם את מספר דפי הגמרא שלמד בזמן קיץ האחרון: 742 דפים גפ"ת, וחצי הלכות שבת, בתקוה ובהכנה להיבחן לקראת הימים נוראים אצל האדמו"ר מסאטמר על 1000 דף גפ"ת בע"פ.

מספר הדפים שלמד בזמן קיץ האחרון

'בחדרי חרדים' מביא תיעוד ממסע הלווית הבה"ח אהרן ז"ל, שיצאה מרחבת בית המדרש הגדול בקרית יואל, וממסע הלוויה ברחבת בנין הישיבה קטנה 'ייטב פנים' קרית יואל.

כזכור, לפני שבוע דווח על טרגדיה קשה ונוראה שהתרחשה בקרית יואל מונרו בארה"ב, כאשר הבחור החשוב אהרן פרידמן ז"ל בן 16, נהרג בתאונת דרכים קשה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי סמוך לחצות התרחשה התאונה ברחוב גארליץ בקרית יואל והוא נהרג מבחור צעיר שנהג ללא רישיון.

אהרן ז"ל תלמיד ישיבה קטנה של סאטמר הוא בנו של ר' מנחם מנדל פרידמן נכדו של הרב אברהם שמחה פרידמן מחסידות סאטמר.

 

 

תאונת דרכים בחור ישיבה סדר יום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד