י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"התנכלות והחמרה בדווקא"

ח"כ גלעד קריב מהלך אימים: סנקציות יוטלו על גבאי בתי הכנסת

בדיון בוועדת החוקה, דרש חבר הכנסת גלעד קריב להטיל סנקציות על גבאי בתי הכנסת, או על אחראי הקורונה, אם הללו לא יעמדו בהנחיות התו הירוק, שתקפות רק במניין של יותר מ-50 מתפללים - והסעיף אושר | הוא הסביר את דרישתו: "חייבת להיות אכיפה; אחרת זו רשלנות פושעת"

ח"כ גלעד קריב מהלך אימים: סנקציות יוטלו על גבאי בתי הכנסת
מתפללים בבית הכנסת צילום: שוקי לרר

לאחר שהגבלות התו הירוק נכנסו לתקפן, התקיים הערב (רביעי) דיון בוועדת חוקה בנושא הרחבת התו וחבריה הוסיפו סעיף שלפיו יוטלו סנקציות על גבאי בתי הכנסת.

לפי הסעיף שאושר, אותו דחף לקדם חבר הכנסת גלעד קריב מ'העבודה' שמאושפז במצב קשה במחלקת קורונה ב'שיבא', אם יופרו ההגבלות במנייני בתי הכנסת, שמכילים מעל ל-50 מתפללים - המשטרה תקנוס את הגבאים או האחראיים על שמירת הגבלות ב-5000 שקלים.

הסנקציה נועדה לגרום לאחראיים בבתי הכנסת לאכוף יותר את ההגבלות, כך שרק אם בעלי תו ירוק יוכלו להיכנס למניין. בהצבעה בוועדה תמכו שלושת חברי הקואליציה. חבר הוועדה חבר הכנסת אורי מקלב מ'יהדות התורה' התנגד.

"ציבור המתפללים והמתפללות בישראל ראוי להגנה כמו כל ציבור אחר", נימק גלעד קריב את ההחלטה ואמר. "מרגע שמופעל בבתי הכנסת תו ירוק (רק במניינים מעל 50 איש) חייבת להיות אכיפה עם יכולת הפעלת סנקציות. אחרת זו רשלנות פושעת".

חבר הכנסת אורי מקלב תקף את אישור הסעיף ומחה: "בהבלעה התקבלה פה החלטה המחמירה על מקומות התפילה, לא רק שהורידו והגבילו את כמות המתפללים בבתי הכנסת אלא מבקשים כעת להטיל סנקציות על המפעיל של בית הכנסת, הגבאי".

"זו התנכלות והחמרה בדווקא. זה החמרה שלא ראויה למדינה יהודית. בסמכות הוועדה שלא לקבל את הסעיף הזה ואני מבקש ממכם שלא לאשר אותו", הוסיף הח"כ מ'יהדות התורה'.

יצוין כי הוועדה נוהלה בידי חבר הכנסת איתן גינזבורג 'כחול לבן' בשליחותו של חבר הכנסת קריב שמאושפז כאמור בבית החולים כשהוא מחובר לחמצן.

גלעד קריב גבאי בתי כנסת סנקציות פליליות התו הירוק אורי מקלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד