כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"בגד במדינה ובאומה"

השגריר מאשים: זהו הסכום שעמו נמלט הנשיא האפגני

שלושה ימים לאחר שנמלט ללא קרב, משרד החוץ של האמירויות מאשר כי נשיא אפגניסטן התקבל אצלם מסיבות הומניטריות. שגריר אפגניסטן מאשים את הנשיא הנמלט בבגידה במדינה ובאומה וטען כי לקח עמו 169 מיליון דולרים במזומן

השגריר מאשים: זהו הסכום שעמו נמלט הנשיא האפגני
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

נשיא אפגניסטן אשרף גאני נמלט לאיחוד האמירויות והתקבל שם "מסיבות הומניטריות" כאשר באמתחתו 169 מיליון דולרים במזומן.

בהודעה של סוכנות הידיעות הממלכתית של איחוד האמירויות נאמר, כי "משרד החוץ של איחוד האמירויות מאשר כי איחוד האמירויות קיבלה את פני הנשיא אשרף גאני ומשפחתו במדינה מסיבות הומניטריות".

גאני נמלט מהמדינה ביום ראשון, רגע לפני כניסת הטאליבן לבירה קאבול שהשתלט על ארמון הנשיאות, לאחר מתקפה בת 10 ימים של הארגון שהשתלט על הערים הגדולות באפגניסטן.

ביום ראשון האחרון ברח גאני מקאבול ללא הודעה להיכן, לאחר שהטאליבן הטיל מצור על בירת אפגניסטן. הוא לקח עמו 169 מיליון דולר במזומן. סוכנות הידיעות הרוסית RIA דיווחה בעבר כי הנשיא ברח מהמדינה "עם ארבע מכוניות ומסוק מלא במזומן", אך הסכום בפועל עדיין לא היה ידוע עד היום (רביעי).

שגריר אפגניסטן בטג'יקיסטן, מוחמד זהיר אגבר כינה במסיבת עיתונאים את בריחתו של גאני כ"בגידה במדינה ובאומה" וטען כי "לקח עמו 169 מיליון דולר".

"אשרף גאני מסר את אפגניסטן לידי הטליבאן. היו לנו יותר מ-350 אלף חיילים מצוידים, אנשי צבא מנוסים, והם לא נלחמו בטליבאן. וראינו את זה באזורים הצפוניים של אפגניסטן הגובלים עם טג'יקיסטן. יש יותר מ-20 מחוזות שם. החיילים ניגשו לטליבאן מבלי להילחם ופשוט נכנעו", אמר השגריר אגבר בראיון לתקשורת הערבית.

"אני חושב שלגאני היה הסכם קודם עם הטאליבן. כבר הייתה לו תוכנית בגידה בראש. הוא נטש את תומכיו ובגד באנשי אפגניסטן", הוסיף בזעם. "על איזה ביטחון גבולות אפשר לדבר? יש הרבה טרוריסטים זרים בקרב הטליבאן בשלב זה", טען שגריר אפגניסטן בטג'יקיסטן.

אפגניסטן טאליבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד