י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
דאגה לכחצי מיליון ילדים

רעידת אדמה בהאיטי: מנין ההרוגים מגיע לכמעט 2,000

מספר הנספים ברעידת האדמה העצומה שפקדה את האיטי מתקרב ל-2000. לפחות עשרת אלפים פצועים בבתי החולים. למעלה מ-60 אלף בתים נהרסו ועוד 76 אלף נפגעו | האו"ם מביע דאגה מכך שכחצי מיליון ילדים בהאיטי סובלים מחוסר מחסה ומזון

רעידת אדמה בהאיטי: מנין ההרוגים מגיע לכמעט 2,000
אילוסטרציה צילום: unsplash

לפחות 1,941 בני אדם מתו ברעידת אדמה שפקדה את האיטי בשבת האחרונה.

כוחות ההצלה בהאיטי הצליחו לחלץ 34 אנשים חיים מתחת ההריסות, אך רבים עדיין נעדרים לאחר רעידת האדמה בעוצמה 7.2 פקדה את המדינה ביום שבת האחרון. כך דיווח ה-BBC.

רעידת האדמה פגעה במערב המדינה בשבת בבוקר והפילה מבנים רבים, כולל כנסיות ומלונות. ראש הממשלה אריאל הנרי אמר כי נגרם "נזק רב" בחלקים נרחבים במדינה, והוא הכריז על מצב חירום שיימשך חודש. החיפושים אחר ניצולים שנפגעו על ידי גשמים עזים שפוקדים את המדינה וכמעט 10,000 איש נפצעו ובתי החולים קרסו מעומס.

האו"ם פרסם כי לכחצי מיליון ילדים בהאיטי אין מחסה ומזון מספיק. "אינספור משפחות איבדו הכל בגלל רעידת האדמה, כעת אנחנו עם הרגליים במים בגלל ההצפות", אמר ברונו מייס, נציג קרן הילדים של האו"ם במדינה.

"יש לנו את הרצון לעשות הכל אבל אין לנו כסף או משאבים", אמר תושב האיטי לסוכנות הידיעות 'רויטרס'. מתוכנית המזון העולמית של האו"ם נמסר כי היא עובדת בשיתוף פעולה הדוק עם הרשויות האיטיות על מנת לספק סיוע לניצולים. רבים מהניצולים שהו באוהלים שהוקמו על מגרש כדורגל בעיר לס קייס, אחד האזורים שנפגעו הכי קשה מהרעידה.

האיטי נפגעה בעבר מסדרה של אסונות טבע, כולל הוריקן מת'יו בשנת 2016. הקטלנית ביותר הייתה רעידת האדמה ב-2010 שגרמה למותם של יותר מ-200 אלף בני אדם וגרמה נזק רב לתשתיות ולכלכלה במדינה.

האיטי רעידת אדמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד