כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
סיקר את סייגון לפני 46 שנה

"אפגניסטן נפלה כמו וייטנאם אך במהירות גבוהה יותר"

כתב אמריקני בשם ג'ים לורי שסיקר את סייגון לפני 46 שנה טוען כי "אפגניסטן נפלה כמו וייטנאם אך במהירות גבוהה יותר" | ההבדלים בין שני הפינויים

"אפגניסטן נפלה כמו וייטנאם אך במהירות גבוהה יותר"
ג'ים לורי צילום: מתוך הטוויטר שלו

כתב החדשות האמריקאי היחיד שעדיין פעיל, וראה את נפילת סייגון בסיום מלחמת וייטנאם לפני 46 שנים אמר כי האירועים באפגניסטן בשבוע האחרון הם כמו "וייטנאם, אך במהירות גבוהה יותר".

"הכל קרס הרבה יותר מהר", אמר ג'ים לורי ביום שלישי לרשת 'פוקס ניוז'. "לפחות היו לנו בווייטנאם 55 ימים לצפות במאמץ הדרום וייטנאמי שם. היו לנו 24 שעות מטורפות ממש בסוף, ב-29-30 באפריל היה ממש לחוץ כשהייתי שם, וזה כמובן היה טרגי בדיוק כמו הטרגדיה שהתרחשה במהלך 48 השעות האחרונות בקאבול. הטרגדיה הגדולה ביותר הייתה כמובן השארת כל כך הרבה אנשים טובים מאחור שנאלצנו להשאיר אותם מאחור".

לורי, שזכה בפרס 'פיבודי' (פרס אמריקאי המוענק מדי שנה על הצטיינות בתחום התקשורת) על הדיווח שלו מסייגון לרשת NBC ב-1975 של הפינוי מדרום וייטנאם שהצליח יותר מהפינוי של קאבול עד כה, התייחס להבדל בין שני הפינויים.

לורי. מתוך הטוויטר שלו.

"בווייטנאם הצלחנו להוציא את כל העיתונאים שעבדו בשבילנו ורצו לצאת", הוא אמר. "השגרירות האמריקאית הצליחה להוציא יותר מ-5,000 וייטנאמים תוך 18 שעות. הם הוציאו עוד 35,000 וייטנאמים בשלושת השבועות הקודמים. כך שזה לא היה אסון מוחלט, התקווה היא כמובן שארצות הברית תוכל להוציא יותר אפגנים מקאבול בימים הקרובים".

"אף פעם לא קל להפסיד במלחמה, ובזמני ראיתי את ארה"ב יוצאת באופן טרגי מקמבודיה, ולאחר שבועות גם ף מווייטנאם, כאב לי הלב לראות את כל זה קורה שוב", אמר לורי. "הדבר היחיד שאנו יכולים לעשות כעת הוא לנסות להוציא אנשים משם".

אפגניסטן ויאטנם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד