כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הצתה מכוונת או רשלנות

צילום הלוויין חושף: השריפה החלה בשלושה מוקדים במקביל

לוויין של נאס"א שחלף מעל הרי ירושלים בתחילת דליקת הענק מגלה: האש פרצה בשלושה מוקדים המרוחקים זה מזה ארבעה קילומטרים, גם במשטרה ובכיבוי מתחזק החשד שמדובר במעשה ידי אדם, כנראה כתוצאה מהצתה מכוונת ולא מתוך רשלנות. הסיבה: האש פרצה בשטח תלול, מרובה בצמחייה ולא מתאים למנוחה

צילום הלוויין חושף: השריפה החלה בשלושה מוקדים במקביל
תוצאות השריפה בהרי ירושלים צילום: ניתאי זכריה, יערן קק"ל

דליקת הענק בהרי ירושלים שהשתוללה במשך למעלה משתי יממות נגרמה לכאורה כתוצאה מהצמתה מכוונת. כך עולה מצילומי לוויין של נאס"א, סוכנות החלל האמריקנית, כך דווח הבוקר גלעד כהן ב'ידיעות אחרונות'.

ממצאי חקירת כיבוי האש והמשטרה מעלים כי מדובר במעשה ידי אדם, כנראה הצתה, אבל אולי רשלנות. הדליקה פרצה ביום ראשון סמוך לשלוש אחר הצהריים. מצילום הלוויין עולה כי האש פרצה בשלושה מוקדים בו זמנית: ליד היישוב בית מאיר, ליד שואבה ומוקד נוסף ליד רמת רזיאל וגבעת יערים. יתירה מזאת: הצילום בוצע לא ברגע שהאש פרצה אלא רק זמן מה לאחר מכן, רק כאשר הלוויין הגיע לאזור.

למרות הזמן שחלף עדיין מופיעים בצילום שלושה מוקדי בעירה בלי קו אש המקשר ביניהם, לדברי אמיתי דן, חוקר אבטחת מידע ואנליסט מודיעין, המרחק בין כל אחד מהמוקדים הוא כארבעה קילומטרים.

עוד דווח גלעד כהן ב'ידיעות אחרונות', כי ללא קשר ללוויין: במערך הכיבוי ובמשטרת ירושלים, שבה הוקם צוות מיוחד לחקירת הדליקה, מתחזקת ההערכה כי האש פרצה בגלל מעשה ידי אדם: במתכוון או מתוך רשלנות. מהחקירה עולה כי מוקד השריפה ליד בית מאיר הוא שטח תלול מלא בשיחים שבו לא סביר להניח שמטיילים יעשו הפסקה, יכינו קפה ויעשו מנגל.

עוד עולה כי מדובר באזור שבו לא עוברים בדרך כלל מטיילים או כלי רכב. עם זאת, מדובר בראיות נסיבתיות בלבד, וגורם בכיר בכבאות הדגיש: "אין ממצא פורנזי שמצביע חד משמעית שמדובר בהצתה, אבל זה החשד שעולה מהחקירה. אין ספק שהאש פרצה בגלל מעשה אדם, בין אם מדובר בהצתה מכוונת או ברשלנות".

במסגרת החקירה תנסה המשטרה להשתמש בטכנולוגיה לאיתור סמארטפונים שהיו במוקדים שבהם פרצה האש. השליטה על הדליקה, שפרצה ביום ראשון אחר הצהריים, הושגה רק שלשום סמוך לשעה שבע בערב לאחר עשרות שעות של בעירה רצופה והרסנית.

היובש, החום הכבד והרוחות המערביות החזקות ליבו את האש שמולה התמודדו כוחות עצומים של כיבוי שהסתייעו במטוסי כיבוי.

השריפה בירושלים נאס''א הצתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד