כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הפתעה בהלווית עד המדינה: הנאשם החרדי הגיע

הלוויתו של ש.ד. התקיימה בנוכחות מספר מלווים מצומצם, בהם מאיר רבין, ה'מאעכר החרדי' בפרשת הולילנד • "אנשים רעים ואכזרים, לא כפי שהאמנת", ספדה הבת לאביה

עד המדינה עם אולמרט. צילום: פלאש 90
עד המדינה עם אולמרט. צילום: פלאש 90

עשרות בני-אדם ליוו היום (א) בשעות הצהריים למנוחות בבית העלמין בהרצליה את ש.ד. - עד המדינה בפרשת 'הולילנד' - בדרכו האחרונה. "אני כה מצטערת שהסכמתי שתהיה עד מדינה. סליחה שאפשרנו לך", ספדה לו אחת מבנותיו.

"במקום לעסוק בחקר האמת, עסוקים בשקרים. הם הפקירו את דמך וקיצרו את חייך", אמרה. "כינסת אותנו לפני כמה שנים וסיפרת לנו שאתה רוצה להיות עד מדינה. אמרת: זו תהיה תרומתי הצנועה, לספר איך הדברים מתנהלים. ביקשת את הסכמתנו. אני כה מצטערת שהסכמתי. סליחה שאפשרנו לך".

הבת קראה לפרקליטות להמשיך בניהול המשפט, ואף פנתה לשופט דוד רוזן: "אל תתן להם לשבש את דעתך". על אביה אמרה: "לימדת אותי אהבת אדם. האמנת לאנשים ורצית לעזור להם, וכמה עזרת.

"המוטו שלך היה רק לתת ולתת. אבל בדבר אחד טעית: אנשים הם לא באמת טובים כמו שהאמנת. אנשים הם רעים ואכזרים. אין אהבת אדם. ארצנו הפכה להיות ארץ אוכלת יושביה, אדם לאדם זאב, וכולם היו עסוקים בלהרוס את שמך הטוב. שתו את דמך והרסו את חייך".

מבין הנאשמים במשפט השתתף מאיר רבין, מי שכונה ה'מאכער החרדי' בפרשה, שהיה מקורב אל עד המדינה ואף העניק לאחד מבניו את שמו. בהלוויה השתתפו גם צוות התביעה בראשותה של פרקליטת מחוז ת"א, עו"ד ליאת בן-ארי שווקי, וכן פרקליטיו של ש.ד. עורכי הדין אמנון יצחקניא ואילן סובל.

המנוח הותיר אחריו אישה, שתי בנות ונכדים.

כיצד ישפיע מותו של עד המדינה על ההתנהלות המשפטתית של תיק 'הולילנד'?

עו"ד אבי חימי, מבכירי הפרקליטים בישראל מחלק את התשובה לשני חלקים מרכזיים, "אצל הנאשמים שסיימו לנהל את החקירה הנגדית לעד המדינה - המשפט, ככל הנראה, יימשך כסדרו. לעומת זאת, הנאשמים שחקירתם לא החלה, כאן תהיה בעיה.

"המשמעות, נראה לי, שצריך להסיר את האישום נגדם. לגבי אהוד אולמרט, שזו הסוגיה המעניינת בתיק המדובר, כי הוא היה באמצע החקירה הנגדית לעד המדינה - הוא יכול לטעון כי לא ניתנה לו ההזדמנות המלאה להוכיח שגרסתו של עד המדינה שגויה מן היסוד. זוהי סוגיה שבית המשפט יכריע בה, אלו דברים שכבר קרו בעבר".
הולילנד עד מדינה מאיר רבין לוויה פטירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד