י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הוקם ועד ישראלי להגנת הר הזיתים שיפעל לצד הועד הבינלאומי

בועד הישראלי ישמשו כחברים אישים בכירים ובהם השרים לשעבר אפי איתם, הרב יצחק כהן ועוד אישים ציבוריים מוכרים • הועד הישראלי יפעל לצד הועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים בראשות האחים לובינסקי ובניהול שלום לרנר

הוקם ועד ישראלי להגנת הר הזיתים שיפעל לצד הועד הבינלאומי
הועד להר הזיתים צילום: יחצ

ביוזמת הועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים, שנוסד לפני כעשור על ידי האחים לובינסקי מארה"ב,

ובהובלת מנהל הועד הבינלאומי מר שלום לרנר, התארגנו והשתתפו בישיבה ראשונה חברי הועד הישראלי

לטכס עצה ולפעול למען החזרת הר הזיתים למעמדה הראוי.

לועד הישראלי הצטרפו אישים מוכרים, להם ניסיון רב במדיניות ציבורית ובהם: שר השיכון לשעבר אפי איתם ושר הדתות לשעבר הרב יצחק כהן ששימש עד לאחרונה כסגן שר האוצר.

האתגר המרכזי שעומד לפני הועד זה לממש את ההסכם בין הממשלה, עיריית ירושלים והועד הבינלאומי לבניית מרכז מבקרים שימשוך אלפי מבקרים מדי יום. המרכז שיכלול בית כנסת, כולל ומידע חיוני ישמש את כל הבאים להר לעלות על קברי אבות וכן הבאים להתפלל על ציוני גדולי ומאורי הדור זצוק״ללה.

מנהל הועד שלום לרנר סקר במהלך המפגש אשר בו השתתפו מרחוק גם מקימי הועד האחים אברהם ומנחם לובינסקי, את ההיסטוריה של פעילות הועד להגנת הר הזיתים במשך למעלה מ-10 שנים בישראל כמו גם ברחבי העולם, במהלכם יזם הוועד הבינלאומי, דחף קידם והוביל את כל היוזמות והמהלכים המבורכים בהר הזיתים, החל בנושא שמירה ואבטחה, דרך יוזמות ואירועים וכלה בהקמת שדולה בכנסת להגנת ושמירת הר הזיתים.

בשם הועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים נשאו דברים מארה"ב האחים לובינסקי שפירטו חלק מההישגים הכבירים בכל קנה מידה, אשר הצליח הועד להשיג, ועל הפעילות החשובה שמרכז המבקרים צפוי להביא עמו, ובהם סיורים של תלמידים ותיירים שיסייעו גם מבחינה חינוכית ללמד על היסטורית עם ישראל מתקופת הנביאים ועד היום.

באירוע נשאו דברים חברי הועד הישראלי שהצטרפו ובירכו את הועד הבינלאומי על עשייה חשובה במשך למעלה מעשור, עשייה שכולה שליחות וציינו את היותם רואים כשליחות להיות חלק מהועד וללוות את כל הפרויקטים החשובים בהר הזיתים.

חברי הועד שהשתתפו בישיבה: השר לשעבר אפי איתם, השר לשעבר הרב יצחק כהן, עו״ד שלום וסרטייל, חברת הכנסת לשעבר הגב׳ מועלם, עו״ד מישל אביב, ד״ר דוד פורטוביץ, ג׳רי שטוך בכיר לשעבר במשרד האוצר, אילן דור חבר עיריית בית שמש לשעבר וגאל גרינוולד.

הר הזיתים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד