א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

עשרות משפחות חולי CF וחולי ריאה שבו ממחנה הנופש הרפואי של "חיים לילד"

על אף שעד לרגע האחרון כלל לא היה בטוח שיינתנו האישורים להוציא לשוויץ עשרות חולים ובני משפחותיהם, בחסדי שמים, תוך זמן קצר, ובמאמצים אדירים של יו"ר ארגון "חיים לילד" הרב ראובן סקלר והמתנדבים המסורים, יצא לפועל אחד המחנות הרפואיים המרגשים שידע הארגון

עשרות משפחות חולי CF וחולי ריאה שבו ממחנה הנופש הרפואי של "חיים לילד"
נופש רפואי צילום: יח"צ

כבר 23 שנים שמחנה הנופש הרפואי שמקיים ארגון "חיים לילד" הפך לשם דבר. משפחות רבות, שחלק מילדיהן חולי סיסטיק פיברוזיס ומחלות ריאה אחרות, יודעות שהשבועות הבודדים בפסגות הרי האלפים בשוויץ, מעניקות לחולים וגם לבני המשפחות שמתלווים אליהם, אוויר לנשימה, פשוטו כמשמעו.

בשנה שעברה, בשל הגבלות הקורונה, נמנע מראשי "חיים לילד" לקיים את המחנה כסדרו. חולי ה-CF נאלצו להיות מבודדים בביתם מהחשש להידבק בנגיף הקורונה בשל המערכת החיסונית הירודה.

גם בשנה הנוכחית, עד לרגע האחרון כלל לא היה בטוח שהמחנה יתקיים. האישורים הנדרשים ניתנו רק ברגע האחרון. אם בכל שנה ההכנות למחנה נמשכות על פני חודשים ארוכים, השנה, זמן ההכנה שנותר לראשי "חיים לילד" עמד על שלושה שבועות בלבד, זמן אפס במונחים של ארגון מחנה נופש רפואי בסדר גודל שכזה.

יו"ר חיים לילד הרב ראובן סקלר לא הרים ידיים ורתם את כל ניסיונו וקשריו על מנת להאיץ בדרך לא דרך את ארגון המחנה. יחד עם מזכירת הארגון הגב' קוריאט ועם המתנדבים המסורים, הצליח הרב סקלר בעבודה מאומצת מסביב לשעון לארגן את המחנה באופן המושלם ביותר, תוך כדי חשיבה על כל פרט.

במחנה עצמו נהנו המשתתפים מתכנית עשירה ומגוונת של פעילויות, טיולים, ערבי גיבוש, מופעים ואינספור אטרקציות.

שלא כבשנים קודמות, שבהן התקיים המחנה בדרך כלל בעיירה פרפן שליד לנצרהיידה, התקיים השנה המחנה בקמפוס המפואר של ישיבת "תורת שמואל בנימין" שבראשות הגרא״ח שטרנבוך והגרמ״א ראנד בנשיאות משפחת הלפרט מציריך.

עבור חולי סיסטיק פיברוזיס וחולים במחלות ריאה נוספות, השהות בדאבוס שבשוויץ היא עניין של חיים. במצוות הרופאים, השהות במרומי האלפים משפרת את המדדים הרפואיים לאין שיעור. ב"חיים לילד" יודעים שלאחר המחנה, כאשר החולים עושים ביקורת בבית החולים, המדדים משתנים לטובה. זהו אינו עוד טיול או מחנה לאגירת כוחות. זה גם, אבל בראש ובראשונה, המחנה מעניק אורך חיים לחולים ואורך נשימה למשפחות שבכל ימות השנה צמודים לילדיהם החולים.

יו"ר חיים לילד הרב ראובן סקלר, מסכם בהתרגשות את המחנה: "השנה יותר מתמיד, אני נרגש מעצם קיומו של המחנה. עד לרגע האחרון לא ידענו אם נקבל את כל האישורים להוציא כמות כה גדולה של ילדים ונערים חולים. חסדי ה' שהכל הסתדר על הצד הטוב ביותר. גם מבחינה רפואית, גם מבחינה ארגונית, גם מבחינה קולינרית ואפילו מבחינה רוחנית. אני מביט על הפלא הזה שנקרא מחנה חיים לילד ונרגש כל פעם מחדש. ההתרגשות של הילדים החולים ושל המשפחות בסיומו של המחנה אומרת הכל. בעיניים דומעות ובהתרגשות שא"א לתאר במילים, כל משפחה באה בדרכה המיוחדת להודות על המאמץ האדיר שהמתנדבים המסורים עשו כדי שהמחנה הזה ייצא לפועל בצורה המושלמת ביותר".

ריאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד