י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בית המשפט: ילדה שאומצה במשפחה חרדית - תעבור גיור

בית המשפט לענייני משפחה הכריע: משפחת אומנה חרדית שאימצה ילדה גויה, תוכל לגייר אותה • "מן הדין ומן הצדק, לטובתה, להיענות לבקשה ולהמיר את דתה"

גיור. צילום אילוסטרציה
גיור. צילום אילוסטרציה

ילדה בת 6, שהוגדרה חסרת דת, וגדלה אצל משפחת אומנה חרדית - תמיר את דתה לדת היהודית, כך קבע בית המשפט לענייני משפחה בחיפה, זאת על פי החלטת שירותי הרווחה.

על פי הדיווח באתר 'וואלה' עולה, כי השופטת אספרנצה אלון נימקה את החלטתה בכך שחלף זמן רב מאז החלה לשהות אצל משפחת האומנה, וכי יש להימנע מלחשוף את הילדה לקשיים נוספים ולעקרה מהמשפחה המיועדת לאמצה, המהווים עבורה עוגן בטוח.

אמה של הילדה חתמה לפני מספר שנים על הסכמת הורה לאימוץ. באשר להסכמת אביה, ניתן פסק דין, המכריז עליה כבת אימוץ. על-פי בחירת שירותי הרווחה, הקטינה שוהה משנת 2007 בבית משפחת אומנה חרדית, אשר פנתה לשירות למען הילד בבקשה לאמצה.

על פי התרשמותה של העובדת הסוציאלית, הילדה נקלטה והשתלבה היטב בבית משפחת האומנה המעניקה לה חום ואהבה. היא זוכה לקבל מהם טיפול, טיפוח ותמיכה ונוצר קשר אוהב וחזק בינה לבין המשפחה המאמצת.

בנסיבות אלו, טען נציג היועץ המשפטי לממשלה כי אימוצה על ידי המשפחה האומנת הינו לטובתה, ולפיכך מן הדין ומן הצדק, ולטובתה, להיענות לבקשה ולהמיר את דתה. עם זאת, ציינה השופטת שעל המחוקק לקבוע כי בקשה להמרת דת של מאומץ תוגש תוך זמן סביר וסמוך למועד בו נמסר קטין למשפחה אומנת.
ילדה אומנה דת חרדית יהדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד