י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בדרי 313

יחידת הקומנדו המיוחדת של הטליבאנים באפגניסטן

בעוד הטאליבן מצטיירים כלוחמים פרימיטיביים, מתברר כי לטאליבן יש גם כוחות מיוחדים, לוחמים חמושים בכבדות עם ציוד אמריקאי, אפודים חסיני כדורים בסגנון יחידות קומנדו, ומשקפות לראיית לילה

יחידת הקומנדו המיוחדת של הטליבאנים באפגניסטן
יחידת הקומנדו של הטליבאן צילום: מתוך הסרטון

דיווחים על יחידת כוחות מיוחדים של הטליבאן המסיירים בקאבול החלו לצוץ באפגניסטן, ומנפצים את הדימוי הסטריאוטיפי של רבים מהקבוצה הלוחמנית.

על פי הדיווחים באפגניסטן , היחידה שנחשפה על ידי הטליבאן מאומנת מאוד ומצוידת בציוד צבאי חדיש. היכן היחידה רכשה את הציוד אינו ידוע, אך נראה כי מדובר בשילוב של ציוד צבאי אמריקאי שהיה בשימוש של כוחות אפגניים, הציוד נתפס ככל הנראה משלל שהשאירו חיילי צבא אפגניסטן בהפקרות מוחלטת לאחר שהאמריקאים נסוגו מהמדינה.

בסרטונים שפרסמה הקבוצה נראית יחידה 'בדרי 313' עם קסדות צבאיות ומשקפי שמש במקום הכובע הרגיל, אפודים ממוגני ירי מעל מעילי ומכנסי הסוואה במקום החלוקים האופייניים, ואף חמושים ברובים חדשים.

תמונות של היחידה המיוחדת בסגנון קומנדו פורסמו בעבר, וכעת יש דיווחים כי אנשיה מסיירים ברחובות קאבול לאחר שהטליבאן השתלט על העיר ביום ראשון. במקום רובה ה-AK-47 האופייני שהפך לשם נרדף ללוחמי הטליבאן הטרוריסטיים, כוחות 'בדרי 313' הם לוחמים שונים בתכלית.

דיווחים על יחידת כוחות מיוחדים של הטליבאן המסיירים בקאבול החלו לצוץ מאפגניסטן, ומנפצים את הדימוי הסטריאוטיפי של רבים מהקבוצה הלוחמנית.

על פי דיווחים ברשתות החברתיות האפגניות, הם נפרסו לצורכי ביטחון לאחר שהטליבאן השתלט על אפגניסטן לראשונה מאז 2001.

על פי הדיווח של ה'דיילי מייל', היחידה נקראת על שם קרב באדר שעליו כתוב בקוראן, בו הביס על פי המסורת המוסלמית מוחמד בהצלחה כוח אויב עם 313 איש בלבד - לפני כ-1,400 שנה.

טליבאן קומנדו אפגניסטאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד