י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מנסים להימלט בכל דרך

טירוף באפגניסטן: אימהות נואשות מוסרות את ילדיהן מעל גדר התיל

ארה"ב פינתה את חייליה מאפגניסטן, מלבד כמה מאות שנותרו מוצבים בשדה התעופה בקאבול | אזרחים מבועתים מהעתיד תחת שלטון טליבאן, מנסים בכל דרך לפרוץ את הדרך לשדה התעופה | בתיעודים נראים חיילים מרססים כדורים לכל עבר לצד אימהות המבקשות למלט את ילדיהן

טירוף באפגניסטן: אימהות נואשות מוסרות את ילדיהן מעל גדר התיל
הניסיון למלט את התינוקות צילום: מתוך הסרטון

"אף אחד לא יכול להגיע לשדה התעופה של קאבול": אזרחים זרים המנסים להימלט מהמדינה שנכבשה על ידי המורדים הטליבאנים טוענים שהם לא יכולים להגיע לטיסות הפינוי שלהם מכיוון שהמון עצום של אפגנים מבועתים חוסם את הגישה לשדה, כולל אימהות נואשות שמנסות בכל דרך להעביר את התינוקות שלהן לחיילים.

מחזיקי ויזה למערב לא יכולים להתקרב היום לשדה התעופה בקאבול מכיוון ש"המון עצום של מקומיים מבועתים חוסם את הדרך" כך דווח ה'דיילי מייל' הבריטי, למרות שארה"ב התעקשה על כך שלוחמי הטליבאן נותנים לאנשים לעבור במחסומים והמטוסים לא ממריאים ריקים.

בתיעודים המתפרסמים בשעות האחרונות נראים חמושים איסלאמיים יורים יריות אזהרה מעל ראשיהם של המונים מבוהלים תוך שהם פוגעים באנשים ללא אבחנה. כמו כן נראים לוחמי הטליבאן מכים אנשים ברחוב, תוך שאזרחים מבוהלים נרמסים ונמעכים בהמון.

אתמול נאלצה להסתובב חזרה שיירה של האו"ם אשר הובילה אזרחים זרים שונים, שעבדו באפגניסטן למען ארגונים לא ממשלתיים, עקב כמות האנשים העצומה ברחוב שחסמו את דרכה. כאמור, הייאוש בקרב ההמונים בשדה התעופה הוביל למצב שנשים מעבירות את התינוקות מעל חוטי תיל לחיילים בניסיון שווא להוציא אותם מאפגניסטן.

אך עם כל הכאב, לא ברור מה, אם בכלל, כוחות מערביים יכולים לעשות כדי לעזור. בשדה התעופה מוצבים לעת עתה כ-6,000 חיילים אמריקאים ו-900 בריטים, לצד מספר קטן יותר של טורקים ואוסטרלים, אך סמכות השיפוט שלהם נמשכת עד החומה ההיקפית. מעבר לכך, הטליבאן אחראי.

מנגד, מזכיר ההגנה של בריטניה, בן וואלאס, התעקש הבוקר כי שומרי הטליבאן מאפשרים לאנשים עם מסמכי נסיעה לעבור דרך מחסומים וכי טיסות בריטיות אינן עוזבות את המדינה כשהן ריקות.

גם דובר הפנטגון, ג'ון קירבי, התייחס למצב, ואמר כי  יש צפי המראה היום של 18 טיסות לארה"ב, אם כי לא ברור כמה אנשים יוכלו לעלות על כל מטוס.

אפגניסטאן טיסות טליבאן ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד