ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
"נורא ואיום"

בצלאל סמוטריץ' תופס צד: "מרצ צודקת"

לאחר שבכירי מפלגות השמאל, 'העבודה' ו'מרצ', פנו לראש הממשלה בנט ודרשו ממנו להוציא את רפורמת הרוגלציה מחוק ההסדרים, חוק שהיה התנאי של חבר הכנסת אביר קארה מ'ימינה' לתמיכתו בתקציב - הם קיבלו חיזוק מפתיע מיו"ר 'הציונות הדתית' | סמוטריץ' טען: "ניתוק בין סמכויות לאחריות זה רע"

בצלאל סמוטריץ' תופס צד: "מרצ צודקת"
בצלאל סמוטריץ' צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לקראת ההצבעה על חוק ההסדרים, היום (חמישי) מפלגות השמאל בקואליציה פנו לראש הממשלה ודרשו ממנו להוציא מהחוק את אחת הרפורמות - וקיבלו חיזוק מסמוטריץ'.

בכירי 'העבודה' ו'מרצ', השרים מרב מיכאלי, תמר זנדברג, ניצן הורביץ ועמר בר-לב, פנו לראש הממשלה ודרשו ממנו להוציא את רפורמת הרוגלציה מחוק ההסדרים: "החוק המוצע פוגע ביכולת של המשרדים ליישם את אחריותם בתחומים עליהם הם אמונים", כתבו בין היתר.

אלא שבנט יתקשה להוציא את הרפורמה מחוק ההסדרים מכמה טעמים. הסיבה הראשונה היא שחבר הכנסת אביר קארה, נציג השולמנים מ'ימינה', הודיע שאם הרפורמה לא תהיה בחוק ההסדרים - הוא לא יתמוך בתקציב המדינה. בנוסף, הרפורמה היא הבטחת בחירות של 'ימינה'.

ראש הממשלה טרם השיב לפניה של בכירי מפלגות השמאל, אך בינתיים הן זוכות לתמיכה מהצד הימני במפה - יו"ר 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ': "תזכיר החוק הזה נורא ואיום וצריך לבטל אותו", צייץ.

"זו ממש לא רפורמה ברגולציה, זה מתכון לחיזוק שלטון הפקידים והמשפטנים על חשבון הדמוקרטיה ונבחרי הציבור. הניסיון מלמד שפקידוקרטיה ומשפטיזציה רק יוצרים עוד ועוד רגולציה ומקשים על השוק. מרצ צודקת הפעם. ניתוק בין סמכות לאחריות זה רע", כך כתב סמוטריץ'.

בצלאל סמוטריץ מרצ העבודה חוק ההסדרים אביר קארה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד