י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לאפשר ליהודים לפקוד את ציון הצדיק

ארבל פנה לבנט שידבר על ליבו של נשיא מצרים

כבר תשע שנים שאף אחד לא פקד את ציונו הקדוש של האדמו"ר רבי יעקב אבוחצירא זיע"א ה'אביר יעקב', ח"כ משה ארבל פנה לראש הממשלה בנט שבפגישתו הקרובה עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי יפעל שלפחות בהילולא תתאפשר כניסה של יהודים.  המכתב המלא 

ארבל פנה לבנט שידבר על ליבו של נשיא מצרים
הציון של האביר יעקב במצרים צילום: באדיבות המצלם

ח"כ משה ארבל מש"ס פנה במכתב לראש הממשלה נפתלי בנט שבפגישה שתיערך בקרוב עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי יעלה את המצב שכבר תשע שנים יהודים לא פוקדים את ציונו הקדוש של ה'אביר יעקב' האדמו"ר רבי יעקב אבוחצירא זיע"א.

במכתב ששלח ארבל ומתפרסם כאן ב'בחדרי חרדים' נכתב "אתמול פורסם כי בפגישתך עם שר המודיעין המצרי עבאס כאמל הועברה לידיך הזמנתו של נשיא מצרים א-סיסי לביקור ולפגישה בשבועות הקרובים".

ארבל כותב כי "כיו"ר השדולה בכנסת לשמירה על בתי העלמין והמקומות הקדושים בתפוצות ובשם חברי השדולה אבקש כי תעביר לנשיא א-סיסי את תודתנו ותודת מדינת ישראל על פעולות ממשלת מצרים לניקוי ולשיפוץ בית הקברות היהודי ברובע "בסאטין" בקהיר אשר מתוארך למאה התשיעית למניינם, וכן על מוכנותם וכוונתם לסייע בשיקום יתר בתי הקברות היהודיים, בתי הכנסת ואתרי המורשת היהודים במדינה".

במכתב מבקש ארבל כי לפחות יפתחו את הציון ביום ההילולא: "לצד הכרת התודה העמוקה על הדברים שנעשו יש לזכור כי קברו של רבי יעקב אבוחצירא זצ"ל, אביר יעקב, בעיר דמנהור אשר היה פתוח במשך עשרות שנים לעלייה לרגל עודנו סגור, מזה תשע שנים. חשוב שבקשרינו עם המצרים ובפגישתך הרשמית עם נשיא מצרים נושא זה יעלה ויתאפשר ליהודים לעלות לרגל לקבר הצדיק, ולו ביום פטירתו מדי שנה (כ' בטבת)".

את מכתבו מסיים ארבל: "מדובר בסוגיה שנוגעת לגרעין חופש הפולחן וצפויה לקרב בין העמים ולהביא בוודאי ברכה רבה לעם המצרי. אודה על העברת הדברים וקידום פתיחת קבר הצדיק מול שלטונות מצרים והנשיא א-סיסי".

המכתב של ח"כ ארבל לבנט. סריקה: בחדרי חרדים

מצרים רבי יעקב אבוחצירא דמנהור משה ארבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד