י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מאחורי הקלעים

לייבל'ה: המפורסמים שהגיעו מהארץ לחתונת גור

והשבוע במהדורת לייבל'ה: הנגיד שחטף דו"ח בבני ברק, הדובר שמצביע עם ידו כמו קצין בעוטף עזה, מי הבכירים מהארץ שהגיעו לחתונת גור בארץ? ומי הולך עדיין עם שקיות של גל-פז? 

לייבל'ה: המפורסמים שהגיעו מהארץ לחתונת גור
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה מבשר לציבור כי הוא כבר התחסן בחיסון הבוסטר השלישי והמפנק ביותר, מרגיש בדקות אלו את אותן תופעות לוואי שהרגיש בראשון ובשני. יהיו שישאלו: האם לייבל'ה חצה כבר את גיל ה–40 או שמא הוא בן 50?, התשובה: לייבל'ה בא במגע עם קבוצות גדולות בעולם הנייעס וקיים חשש רב שמא הוא יידבק או ידביק.

בהמשך לחשיפת לייבל'ה בשבוע שעבר, רק נעדכן כי שני הח"כים מיהדות התורה וש"ס סיימו קורס נהיגה מונעת ולא פספסו דקה. לייבל'ה בטוח שמעתה הם ינהגו בצורה זהירה.

ואי אפשר השבוע מבלי לפספס את חתונת חסידות גור שנערכה במונסי, חתונה גדולה שמשכה אליה תשומת לב גדולה מאוד, לייבל'ה כמעט ולא נרדם בלילה של החתונה מהתיעודים שקיבל בפרטי מחסידי גור הרבים שמילאו לו את הוואטספ בדיווחים נרגשים.

לייבל'ה קלט את הנגיד ר' שלום פישר הידוע כמי שחזק בחצר גור, עומד בירכתי החופה כאחד החסידים חבוש בשטריימל ומחכה לבואו של האדמו"ר.

על במת החופה התהלך הקמב"ץ של גור בניו יורק, ממלא מקום ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט, שטס לארה"ב אינספור פעמים בשנה. כמעט כמנין הפעמים שלייבל'ה נוסע בקו 402. זייברט היה על הבמה יחד עם מלקולם הונליין, יו"ר ועידת הארגונים היהודים בארה"ב שהתרגש מהציבור הענק ואף שלף את הסמרטפון שלו (לא מזן דלתא של גור) כדי לתעד את הרגעים הנעלים.

ומי שעוד הגיע מהארץ, היה איש העסקים יעקב ביבלה מספרי 'אור החיים' שניצב כחסיד נאמן בחתונה הגדולה.

גם יצחק גולדקנופף, מנכ"ל רשת גני בית יעקב ואיש מאבקי השבת הגיע ונתן מבט חטוף למצלמה בארשת פנים רצינית.

ברחבה ראה לייבל'ה את איש החסד מירושלים חיים יצחק כהן, יחד עם שלום בער פישל, האיש החזק בחסידות סקווירא עומדים ודנים בנושאים ברומו של עולם.

את משה יוסל פרידלנדר איש קרעסטיר שגם חבש שטריימל והגיע לשמחה, ראה לייבל'ה בשיא הסעודה יממה לפני חתונת בנו שנערכה בניו יורק.

המפיק של האירוע היה יוחי פליישמן, גדול המפיקים בניו יורק, שנתן את הנשמה לחתונה ומה זה בשביל יוחי להעביר את החתונה ארבע פעמים, זה כבר קטן עליו.

מי שנשאר בישראל היה השר לשעבר ח"כ יעקב ליצמן, שבהוראת הרבי לא טס לחתונה והוא כחסיד צייתן נשאר בארץ. ליצמן התפנק לכבוד שבת האופרוף בחלות של 'מוישיס', תוך כדי שמירה על הכללים בעטיית מסכה. בליל החתונה דיווח העיתונאי ישראל כהן כי נבצר ממנו להגיע לחתונה והוא צפה בה באמצעו המסכים.

וכמה שעות קודם בארץ, לקראת חצות ליל רביעי שעון ישראל, לייבל'ה חיפש נקודת שידור לוויינית שתעביר לו את השמחה הגדולה שהחלה באמריקה. הלוויין העביר צילום מהגראמען ששרו ב'קינדר טיש' לפני האדמו"ר מגור. לייבל'ה הופתע לגלות שמי שכתב את הגראמען ואף הלחין את המנגינה הוא לא אחר מאשר אברהם דוב גרינבוים, עורך 'הדרך' של תנועת ש"ס, שמגלה כישורים נדירים בחריזת מילים ביידיש.

מעניין שבאותם רגעים ממש, כששרו את הניגון לפני הרבי, ממרחק אלפי מילים ובקירוב לבבות, עמד גרינבוים בשטיבל בבית שמש ושר את הגראמען לכל חבריו מתפללי השטיבל. לייבל'ה איחל מזל טוב לכל החסידים.

לאחר שלייבל'ה דילג בין בתי החסידים של גור בכל הארץ ובבני ברק, פגש לייבל'ה יושב לסעודת החתונה, את יועץ התיירות דודי רובינשטיין שחגג עם חבריו.

ומכאן לחדשות השוטפות: לייבל'ה קלט תמונה כמו שהוא אוהב, יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני שהגיע לסיור בצפון, נעזר בדוברו הקרוב יעקב מורגנבסר שיצביע ויראה לו את מה שמראים למפקדים בגבול עזה.

את חכ"ל יעקב טסלר ראה לייבל'ה בשאיפת סיגריה במחנה 'אור חדש' בדאבוס שבשווייץ השייך לארגון 'קומי עורי'.

ובארץ, הנגיד חיים יענקל ליבוביץ נצפה יוצא משמחה משפחתית בב"ב. כאשר נכנס לרכבו גילה כי קיבל דו"ח. לייבל'ה תיעד שלב אחר שלב את הדו"ח של הנגיד.

ועדיין בבני ברק: קצת אחרי חצות של ליל שישי, ראה לייבל'ה באמצע הרחוב הבני ברקי שיחה מעניינת. הגערר של עיתון 'משפחה' ישראל גרובייס, מאזין בדריכות ליועץ החדש של מוישה ליאון, יצו פלדמן. בזווית העדשה זיהה לייבל'ה גם את איש ההשקפה אלי ביתאן וכל שנותר לברר הוא, מי זימן את כולם לפונדק אחד באמצע הלילה.

השבוע המוצלח נמשך, כאשר לייבל'ה קיבל תמונה יפה של הגרש"ב סורוצקין יחד עם הגר"מ זילבר בשולי שמחת השבע ברכות לבת הגאון רבי יהושע מישקובסקי, עם בן הגאון רבי נועם אלון, שנחגגה בישיבת אמרי משה בירושלים.

לייבל'ה כמעט ופספס השבוע את חתונת בתו של הראיס מביתר עלית מאיר רובינשטיין אבל התרגש מריקוד 'תחיית המתים' הברסלבאי.

את תחושת תחיית המתים זכה לייבל'ה לראות בסוד שיח בשמחה, הרב חיים קניג מנהל מוסדות ברסלב בצפת עם האסטרטג משלומי אמונים חיים אורי ברים.

ח"כ יעקב אשר עוד לא הספיק להתאושש מהשבע ברכות לבתו והגיע לאחל מזל טוב כשהוא מלווה בעוזרו האישי יונה ויזל וסגן ראש עיריית ביתר עלית ויו"ר דגל התורה בעיר דודי זלץ. מי שגנב את הפוקוס היה הנגיד הרב בנימין ברבר מניו יורק, שנפגש לאחרונה באירוע עם כל צמרת המדינה. 

אולם מי שעבד הכי קשה היה דובר עיריית ביתר עילית שלומי גיל, המכונה על ידי לייבל'ה 'הג'וקר של הראיס'. בשבע ברכות הוא קיבל ברכה מהאדמו"ר מסאדיגורה.

בחתונה עצמה הוא סגר פינות עם אלוף במי'ל יוסי בכר האיש שהיה מפקד הקורונה של ביתר עילית.

את הצ'ופר קיבל גיל בסוף הלילה. בטוב ליבו של הראיס ולאחר עזיבת הבכירים הזמין הראיס את הג'וקר לריקוד מצווה טאנץ הדדי כששלומי חבוש בשטריימל.

רובינשטיין גם התפנה משמחת השבע ברכות לבנו, ובא ל'מצווה טאנץ' של בת חברו נחמן בנשעיה , שם ישב כאחד מבני המשפחה ביחד עם מוישי פרוש ועו"ד רוני פאלוך.

באחת מלילות השבוע ראה לייבל'ה את רובינשטיין יוצא לתדלק ביציאה מבני ברק לאחר חגיגת השבע ברכות שנערכה בעיר התורה והחסידות.

תמונה יפה מאוד של הרב אבא טורצקי משמח את הרבי מתולדות אברהם יצחק, ראה לייבל'ה בבית המדרש של חסידות סטראפקוב, שם נחגגה שמחת שבע ברכות לנכדת האדמו"רים. טורצקי שגם יודע קצת יידיש שפך את כולם על הרצפה.

בקבלת קהל של הרבי מצאנז באלעד, קלט לייבל'ה את החסיד הנאמן פיני גרוס, שר התעסוקה החרדי, נפנה מכל עיסוקיו ובא לקבל את ברכת הרבי לרגל הימים הנוראים. 

השבוע גם הגיע לייבל'ה לשמחת בית וקסברגר שנערכה בביתר: לייבל'ה מאחל מזל טוב לאמן יואל וקסברגר, לרגל שמחת נישואי בנו. בחתונה ראה לייבל'ה את צוות משרד הפרסום 'פוקוס', שמובילים את 'מלכות וקסברגר' מזה שנתיים עם בעלי השמחה והרל"ש דוצי בינט שהפתיעו בענק.

לייבל'ה ממעט להשתתף בכנס הענקת תעודות לעורכי דין, משום חשש שלא לעודד לימודי אקדמיה. אך בטקס האחרון שהתקיים בבניני האומה, פגש לייבל'ה את אחיינו של האדמו"ר מגור, ישראל וייס (חתן רבי דב וייץ), שקיבל את התעודה הנחשקת. ללייבל'ה נודע שזה מה שעיכב את נסיעות של האחיין לחתונה הגדולה באמריקה. לייבל'ה מקווה כי אולי עכשיו יהיה מי שישיב לעורך דין אלבוים.

בלילה שבין ראשון לשני, קיבל לייבל'ה הדלפה נדירה על אירוע סודי ויוקרתי שהשתתפו בו שורה של אנשי תקשורת בכירים, לצד בעלי עסקים מובילים שבראשם עומד עורך דין וטו"ר המוביל מבית שמש (נשיא ויו"ר 'מאזני צדק') הרב ישראל ענדען. על כל מה שקרה שם היהדות החרדית צפויה לשמוע בתקופה הקרובה, לבינתיים אפשר רק להתרשם מרגע אחד מפעים, שבו הגיש שף הצמרת את מנות הבשר הצלויות באננסים אפויים.

בשלב זה לייבל'ה, כמו כל המסובים, כבר היה מפוצץ. אבל הספיקה טעימה כדי שהתיאבון ייפתח מחדש. וליבנתיים אפשר רק לומר, שיש למה לחכות. תרשמו את השם הזה 'מאזני צדק'.

במשרדי 'למענכם' במגדלים של בני ברק, ראה לייבל'ה את הפרופ' הבכיר איתמר גרוטו, סמנכ"ל משרד הבריאות לשעבר ומי שעמד בראש חזית המאבק בקורונה יחד עם היועץ הרפואי הבכיר הרב יוסי ערבליך. לייבל'ה לא הצליח לקבל תשובה האם השניים שדאגו בשנה האחרונה לעודד את כל העדות והחוגים לקבל את החיסונים, לצד פרוייקט החיסונים בישיבות ובסמינרים שהולכים להוביל פרויקט נוסף ביעילות הנגשת הרפואה לציבור.

סופר 'הדרך' שמעון ליברטי, נצפה מאזין בקשב לדברים הסוערים בישיבת מועצת הרבנות הראשית, שקדמה לכינוס רבני ישראל כנגד רפורמת הכשרות.

מ"מ וסגן ראש עיריית ירושלים צביקה כהן שיזם עשרות מעמדי סליחות בכל שכונות העיר, נראה השבוע במעמד הסליחות המרכזי שנערך לאחר שיעורו של הראש"ל הגאון רבי יצחק יוסף יחד עם חבר מועצת העיר ירושלים צביקה אסולין.

אפרופו ירושלים, האיש שהיה הכי מזוהה עם כיכר ספרא יהושע פולק, חזר השבוע לבניין ועבר ליד לייבל'ה שקלט אותו עם השקית המיתולוגית של 'גל פז' המזוהה עם כל אדם חרדי. 

בין הלקוחות שהציפו את המעדנייה החדשה והיוקרתית 'גוט שאבעס' באלעד, נצפה המוסיקאי והזמר המוכשר מוטי ויזל, שהצטייד בכל טוב לכבוד שבת קודש. לייבל'ה מבטיח ביקור בקרוב. 

בעוד הכנסת נמצאת בפגרה, מצא השבוע לייבל'ה, את הח"כ הכי ססגוני והכי מזרחי דוד אמסלם, הזכור מהכתבה של אבישי בן חיים ב-13. אמסלם פגש את עורך הדין משה אוסדיטשר בשמחה אצל משפחת בצון והשניים נעמדו בשביל לייבל'ה לתמונה.

לייבל'ה שולח איחולי החלמה מהירה לאיש אהוב ועיתונאי לשעבר שעושה חסדים רבים אהרן גרנות, המחלים בימים אלו מניתוח בבית החולים.

פינת המזל טובים השבועית:

לייבל'ה הגיע ביום רביעי בערב לאולמי רמ"א בגוש 80 לשמחת האירוסין לבתו של העסקן ואיש חסידות ברסלב ר' דוקי גרינוולד. 

ברכת מזל טוב חמה ולבבית לעורך דיין אברהם יוסטמן, לרגל שמחת אירוסי בתו עם הבחור החשוב שמעון ברגשטיין.

ברכת מזל טוב לשלמה רוטשילד, מנכ"ל בית החולים 'מעייני הישועה', לרגל שמחת הולדת נכדו, בן לבנו הרב יוסף רוטשילד.

ברכת מזל טוב לנגיד החשוב בצלאל רייצער ממונטריאול שבקנדה, לרגל שמחת הולדת הבת, שמחת הקידושא רבא תתקיים בביהמ"ד המרכזי של חסידות בעלזא במונטריאול. 

ברכת מזל טוב למשה יוסל פרידלנדר, איש קרעסטיר, לרגל שמחת נישואי בנו השבוע בארה"ב. 

ברכת מזל טוב ליהודה אריה לוריא, משב"ק האדמו"ר ממכנובקא-בעלזא, לרגל שמחת נישואיו בשעה טובה ומוצלחת. 

ברכת מזל טוב לאיש שלנו במצלמות הנסתרות והגלויות מנדי קוריץ מ'קוריץ מערכות', לרגל שמחת הולדת הבן בשעה טובה. לייבל'ה מברך את מנדי שהבן יהיה חסיד פינסק קרלין חזק.

ברכת מזל טוב לבחור החשוב אלעזר מן, נהגו של ח"כ משה גפני, לרגל שמחת אירוסיו. הבוס ח"כ גפני הגיע ושימח.

ברכת מזל טוב ליוסי דאהן, מנהל תחום המשכנתאות של סניף הלני המלכה במזרחי טפחות, שהכניס את בנו בבריתו של אברהם אבינו. אסף, הבנקאי הסרוג של מזרחי טפחות ושרוליק לינדר מייעוץ המשכנתאות של ירושלים התכנסו בצהרי היום לחגוג. 

ברכת מזל טוב לזעליג שכטר, משב"ק האדמו"ר מטשערנוביל לרגל שמחת נישואי נכדתו.

ברכת מזל טוב ליוסף גרליץ, מנהל הקשיבה ופרויקט חנוך בעיריית בני ברק, לרגל שמחת נישואי בתו בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב לידידינו הדגול מויליאמסבורג יענקי איצקוביץ, יו"ר השומרים, לרגל שמחת הולדת הבת בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לאיש החסד יענקי יעקובוביץ, מנהל ארגון 'פעמונים', לרגל שמחת נישואי בנו בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לאהרן אוסטרליץ, משב"ק האדמו"ר מפאלטישאן, לרגל שמחת הבר מצוה לבנו, שנערכה בהשתתפות הרבי שהגיע לרקוד בשמחה.

לייבל'ה רכילות חרדית חסידות גור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד