י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לקראת אישורו בכנסת

הנהלת הקואליציה רומזת: נבצע שינויים בתקציב

לאחר שהתקציב וחוק ההסדרים עברו בממשלה, בכנסת מתכוננים לקראת ההצבעה עליהם במליאה - וכעת הנהלת הקואליציה רומזת שתבצע בהם שינויים: "לאורך השנים תמיד בוצעו שינויים לפני שהונחו על שולחן הכנסת" | המטרה היא להגיע להסכמה עם כל הסיעות בקואליציה

הנהלת הקואליציה רומזת: נבצע שינויים בתקציב
מליאת הכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הנהלת הקואליציה רומזת היום (חמישי) כי תקציב המדינה וחוק ההסדרים שאושרו בממשלה, יעברו שינויים לפני הגעתם להצבעה במליאה.

יו"ר הקואליציה ח"כ עידית סילמן וממלא מקומה ח"כ בועז טופורובסקי התייחסו לחוק ההסדרים, החוק שכולל את הרפורמות שהממשלה מקדמת, ותקציב המדינה - ורמזו שיתכן כי יבצעו בהם כמה שינויים, זאת בשל המחלוקות בכמה מהרפורמות והסעיפים.

"הכנסת היא לא רק הרשות המחוקקת, אלא גם הרשות המפקחת על פעולות הממשלה. כך ביחס לתקציב, כך גם ביחס לחוק ההסדרים", נמסר מטעמם. "לאורך השנים תמיד בוצעו שינויים בחוקי ההסדרים והתקציב לפני שהונחו על שולחן הכנסת".

"הגעה להסכמות נחוצה והכרחית על מנת להניח את התקציב וחוק ההסדרים על שולחן הכנסת כראוי בצורה שתיתמך על ידי כלל סיעות הקואליציה", הוסיפו סילמן וטופורובסקי.

בין המחלוקות, למשל, בחוק ההסדרים הוא רפורמת הרגולציה כאשר היום שיגרו בכירי מפלגות השמאל בקואליציה מכתב לראש הממשלה נפתלי בנט, בו הם דרשו שיוציא את הרפורמה מהחוק, ומן הצד השני חבר הכנסת אביר קארה מ'ימינה' איים שאם הרפורמה לא תיכנס הוא יצביע נגד התקציב.

עוד מחלוקת בתוך הקואליציה היא רפורמת החקלאות, שאותה מקדמים שר האוצר אביגדור ליברמן ושר החקלאות עודד פורר. כאשר כמה חברים בקואליציה, בעיקר מ'העבודה' ומ'כחול לבן', דורשים לשנות חלקים ממנה.

אתמול, קיימו כל ראשי סיעות הקואליציה והנהלתה ישיבה עם מנכ"ל משרד האוצר ואנשי אגף התקציבים, לקראת העברת חוק ההסדרים. ככל הנראה גם שם ניסו לגשר על המחלוקות.

תקציב המדינה חוק ההסדרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד