י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הפגנה גדולה בראשות הגאב"ד

בעדה החרדית מחריפים את המאבק ברכבת הקלה

העדה החרדית מכריזה על הפגנת ענק בראשות הגאב“ד הגרי”ט וייס ודייני ורבני הבית דין של העדה, בו יכריזו על העצמת המאבק נגד מעבר הרכבת הקלה בשכונות החרדיות בירושלים

בעדה החרדית מחריפים את המאבק ברכבת הקלה
עצרת מחאה של העדה החרדית נגד ביזוי הגאב"ד צילום: שמואל דריי

העדה החרדית ותושבי השכונות החרדיות בצפון ירושלים מחריפים את המאבק בנוגע למעבר הרכבת הקלה בירושלים, שעל פי מתכונתה הנוכחית לדבריהם תהווה מכשול חמור לתושבים החרדים באזור, ופגיעה קשה בקדושתה של העיר ירושלים.

בעדה טועים כי המשטרה מתעמרת במפגינים הרבים שמקיימים מחאה נגד המשך העבודות, תוך שימוש נגדם באלימות אכזרית וברברית עד כדי פציעתם של רבים מהם בתקופה האחרונה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי דייני ורבני הבי"ד של העדה החרדית בראשות הגאב"ד הגאון רבי יצחק טוביה וייס, והחליטו על קיומה של הפגנת ענק ברחובה של עיר, בהשתתפות הרכב דייני ורבני הבית דין המלא – בראשות הגאב"ד, בה יכריזו על העצמת המאבק על קדושת ירושלים, בנושא שפוגע בציפור נפשם ממש.

העסקנים אומרים כי העדה החרדית לא דרשה מעולם ואינה דורשת את ביטול הרכבת הקלה, אך דורשת בשם הפגיעה החמורה הצפויה לקדושת ירושלים, ובשמם של אלפי תושבים (שהגישו בעצמם אלפי התנגדויות נגד המתווה הנוכחי) שחייהם הרוחניים והגשמיים עומדים להינזק ללא תקנה, שינויים מינוריים אך משמעותיים במתווה הרכבת במסלולה על פני בר אילן וירמיהו.

במודעה שפורסמה נאמר כי העדה החרדית מכריזה כי הציבור לא ירא ולא יחת גם מול כוחניות השלטונות. המאבק במתווה הרכבת הקלה רק ילך ויעצים - עד להנגשת פתרונות ראויים לשמירה על קדושתה של ירושלים, שאין בהן נזק רוחני וגשמי לתושבי השכונות של שומרי התורה והמצוות בעיר הקודש.

 

העדה החרדית הרב יצחק טוביה וייס הרכבת הקלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד