י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מרד ביושב ראש

הצעת נתניהו לגנץ: בכירי המפלגה מאיימים

לאחר שדווח כי יו"ר האופוזיציה שוקל להציע לבני גנץ את ראשות הממשלה ללא רוטציה - בכירים ב'כחול לבן' אומרים שאם גנץ יסכים להצעה, הם לא ילכו אחריו | הם מעריכים שנתניהו יערים דרישות שהם לא יוכלו למלא אותם

הצעת נתניהו לגנץ: בכירי המפלגה מאיימים
נתניהו וגנץ צילום: דוברות הכנסת תדמית הפקות

בכירים במפלגת 'כחול לבן' מתייחסים לדיווח ב'ישראל היום', לפיו ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו שוקל להציע ליו"ר מפלגתם בני גנץ את ראשות הממשלה ללא רוטציה ומאיימים כי לא ילכו אחרי גנץ, ובכך אין בעצם רוב לממשלה שכזו. אלא אם כן יבואו עריקים ממפלגות אחרות. כרגע, הללו טוענים בשיחה עם כתבת 'חדשות 12' דפנה ליאל שגנץ לא מעוניין בהצעה.

בנוסף הם מעריכים שבשל אי מימוש הרוטציה, יו"ר 'הליכוד' יערים דרישות אחרות בתמורה, כמו למשל התערבות במינויים משפטיים בשל משפטו, ש'כחול לבן' לא יסכימו להם, ולכן ההצעה המדווחת אינה רלוונטית.

מוקדם יותר היום, התייחס יו"ר סיעת 'כחול לבן' איתן גינזבורג לדיווח וטען בראיון שכרגע ההצעה אינה רלוונטי כיוון שהם רוצים שהממשלה הנוכחית תמשיך לתפקד, למרות הדיווחים על אכזבתו של בני גנץ. מאידך בקואליציה לא בטוחים ששר הביטחון יסרב להצעה של נתניהו.

"הממשלה מתפקדת טוב, אין סיבה שלא תאריך ימיה", אמר יו"ר סיעת 'כחול לבן' ב'גל"צ', כשהוא מסרב לומר במפורש שמפלגתו בכל מקרה לא תסכים להצעה. "יכולנו להיות שם כבר כמה פעמים, ובחרנו להיות בממשלה הזו".

בקואליציה, כאמור, לא יודעים עד כמה גנץ נחוש בדעתו שלא ללכת על ההצעה של נתניהו, לאחר שכבר הביע בעבר את אי שביעות רצונו מהיחס שהממשלה הנוכחית מקבלת לבין היחס שהממשלה הקודמת קיבלה.

‏"ההצעה לא תואמת את החוק - אי אפשר להיות רה"מ חליפי ולא לכהן", הרגיע השר זאב אלקין, מבכירי ראשי הקואליציה. "בנוסף, לא יודע אם גנץ ירצה עוד פעם לדרוך על אותו מוקש שכבר דרך עליו בעבר".

גם ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד מאמין שבני גנץ לא יתפתה שוב: "בני גנץ לא ילך עם נתניהו כי אף אחד לא מאמין לנתניהו". אמר בראיון ל'חדשות 12'.

בני גנץ בנימין נתניהו מפלגת כחול לבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד