י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מדיר את הדתיים

פנייה לשר: "מי אישר קורס בשבת במימון ממשלתי?"

ח"כ אבי מעוז פנה בשאילתא דחופה לשר התרבות והספורט חילי טרופר בנוגע לקורס שיפוט כדורעף במימון ממשלתי שצפוי להתקיים בשבת: "מועד שכזה מדיר בצורה ישירה וגלויה שחקנים ואוהדים דתיים בשל קדושת השבת" | בתגובה, טרופר מנסה למנוע את קיום הקורס בשבת

פנייה לשר: "מי אישר קורס בשבת במימון ממשלתי?"
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: pixabay

יו"ר מפלגת 'נעם', וחבר סיעת הציונות הדתית, חה"כ אבי מעוז פנה בשאילתא לשר התרבות והספורט חילי טרופר מ'כחול לבן' בניסיון להבין מדוע משרדו מממן קורס שיפוט כדורעף, אשר צפוי להתקיים גם בשבת. טרופר לקח את הפנייה ברצינות ודרש מיו"ר איגוד הכדורעף שלא לקיים את הקורס בשבת.

הפנייה מגיעה בעקבות פרסומים של איגוד הכדורעף, עליהם חתום גם משרד התרבות והספורט, שמודיעים על תחילת הרשמה למיונים לקורס שופטי כדורעף, שצפוי להתקיים בחג סוכות בבית הספר מבואות ים במכמורת.

הקורס יכשיר שחקנים ומאמנים מתחום הכדורעף, לשמש כשופטים בליגה הישראלית. הקורס כך חשף חבר הכנסת מעוז, יתקיים במהלך חול המועד סוכות, כאשר היום האחרון והמסכם יהיה בשבת חול המועד.

לדברי חה"כ מעוז הפגיעה היא בלתי נמנעת, "מודעה שפורסמה על ידי איגוד הכדורעף, ושעליה חתום גם משרדך, מזמינה שחקני ואוהדי כדורעף להגיש מועמדות לקורס שיפוש בתחום, אשר יתקיים בחול המועד סוכות הקרוב. היום הרביעי והאחרון של הקורס חל בשבת חול המועד. אין צורך לומר את המובן מאליו, כי מועד שכזה מדיר בצורה ישירה וגלויה שחקנים ואוהדים דתיים, אשר יימנע מהם להגיש בכלל מועמדות לקורס בשל קדושת השבת". כך לדברי מעוז.

יו"ר 'נעם' ציין כי ישנן קבוצות דתיות בתחום אשר חבריהן צפויים להיפגע מקיום הקורס בשבת, "אציין כי כיום ישנם מספר קבוצות דתיות כדוגמת קבוצת אליצור וקבוצת הפועל אולפנת עופרה שכאמור לא יוכלו להירשם ולהשתתף בגין קיום הקורס גם בשבת". ציין מעוז.

לסיום, ביקש מעוז מהשר טרופר הבהרות בנוגע למצב "אבקש לדעת מי אישר את מועדי הקורס, ומה בכוונתך לעשות בכדי למנוע את הפגיעה וההדרה המתוארת לעיל. אשר מפלה בין שחקנים ומאמנים שומרי שבת לאלו שאינם שומרי שבת".

כאמור השר לקח את הפנייה ברצינות ופנה מיידית ליו"ר איגוד הכדורעף אשר ביקשו שלא לקיים את הקורס בשבת חול המועד.

חילי טרופר אבי מעוז חילול שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד