י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"ג'ו אני לא רוצה למות"

בתוך טנדר 'ממולכד': התבצר חמש שעות ודרש לשוחח עם ביידן

גבר אמריקני בן 49 נעצר לאחר שדרש תקיפות אוויריות באפגניסטן וביקש לשוחח בטלפון עם ג'ו ביידן, תוך שהוא ישוב בטנדר בסמוך לבניין הקפיטול ומאיים להתפוצץ עם מטען ממולכד שנמצא ברכבו. לאחר חמש שעות של מו"מ עמו הוא נכנע למשטרה ונעצר

בתוך טנדר 'ממולכד': התבצר חמש שעות ודרש לשוחח עם ביידן
ריי רוזברי צילום: מתוך השידור החי שלו

גבעת הקפיטול בארצות הברית שוב בכותרות. אתמול (חמישי) נסגר המתחם למשך חמש שעות בזמן שהמשטרה ניהלה משא ומתן עם ריי רוזברי, בן ה-49 מצפון קרוליינה שישב בטנדר כביכול ממולכד, דרש תקיפות אוויריות באפגניסטן וביקש לשוחח טלפונית עם הנשיא ג'ו ביידן. הוא נכנע למשטרה לאחר חמש שעות של משא ומתן.

לפי הדיווח האיש הגיע בשעה 09:15 בבוקר עם הטנדר השחור שלו וחנה על המדרכה מחוץ לספריית הקונגרס, מול בניין הקפיטול.

מאחר וחברי הקונגרס נמצאים בפגרה, אין שם נבחרי ציבור, אך ישנם עובדים שמתחזקים ומשמרים את בניין הקפיטול. לאחר מכן הוא חייג למשטרה ודיווח כי הוא נושא ברכבו פצצה והוא רוצה לדבר עם לא אחר מאשר נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. לאחר מכן פתח רוזברי שידור חי בפייסבוק שהוסר מאז, שם טען שיש לו 'פצצה' וכי הוא רוצה לדבר עם ביידן, וגם שב ואמר "המהפכה נמצאת כאן".

האיש דרש תקיפות אוויריות באפגניסטן, שם ממתינים עשרות אלפים לחילוץ על ידי הצבא האמריקאי לאחר החלטתו של ביידן להסיג את החיילים אחרי עשרים שנה. הוא נכנע למשטרה זמן קצר לפני השעה 14:30 (שעון מקומי).

דובר המשטרה אמר במסיבת עיתונאים כי האיש "התאבל לאחרונה על אובדן אמו" וכי משפחתו מסרה לתקשורת כי יש לו "בעיות שונות". רוזברי נמצא לעת עתה במעצר.

במהלך השידור החי שקיים רוזברי, הוא העביר מסר לנשיא ביידן כשהוא מכנה אותו בשמו הפרטי ג'ו, משל היה חבירו לכיתה: "הדבר הראשון שאנחנו רוצים הוא תקיפות אוויריות באפגניסטן. לבעוט בטאליבן ולמנוע מהם להרוג אנשים. אנו חיים במדינה חופשית ג'ו, הבחירה היא שלך. אם אתה רוצה לירות בי ולהסתכן ולפוצץ שניים וחצי בלוקים של עיר, כי הרכב שלי מלא באמוניום חנקתי, הוא מלא. אני לא רוצה למות ג'ו, אני רוצה ללכת הביתה".

״כמו שאנשים באפגניסטן רוצים לחזור הביתה. חייהם של אנשים בידיים שלך. כולם העמים המתים בידיים שלך. אפגניסטן גם אני עומד בשבילך חזק". כך האיש שמסתבר מעורער בנפשו.

ג'ו ביידן גבעת הקפיטול מטען חבלה אפגניסטן טאליבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד