י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
למה ומדוע

דובר הפנטגון 'לא יודע' כמה אמריקאים נמצאים באפגניסטן

מזכיר העיתונות של הפנטגון, ג'ון קירבי, הודה אתמול כי הוא "לא יודע כמה אמריקאים נותרו באפגניסטן", בעוד ממשל ביידן מתאמץ לפנות אזרחים אמריקאים ואפגנים שנמצאים בסיכון, מחשש כי הטאליבן ינקום בהם

דובר הפנטגון 'לא יודע' כמה אמריקאים נמצאים באפגניסטן
אילוסטרציה צילום: pixabay

מזכיר העיתונות של הפנטגון, ג'ון קירבי והגנרל האנק טיילור מסרו במסיבת עיתונאים כי 7,000 בני אדם הוטסו משדה התעופה קאבול בבירת אפגניסטן, מאז שהחלו הפינויים בשבת האחרונה. 2,000 מהם במהלך 24 השעות האחרונות.

אולם עם זאת קירבי אינו יודע כמה אמריקאים היו בטיסות, בהשוואה לאפגנים ולאנשים ממדינות אחרות. קירבי נשאל ישירות על אחד העיתונאים, כמה אמריקאים נמצאים באפגניסטן. "אני לא יודע", השיב.

"אני חושב שכפי שאתה בוודאי יודע, קודם כל, משרד החוץ זה המקום שיודע להעריך כמה אמריקאים נמצאים באפגניסטן או בסביבות קאבול. זה לא נתון שצבא ארצות הברית יודע, ואני חושב שאתה גם יודע שאין לאף אזרח אמריקאי במדינה אחרת חובה לרשום את נוכחותו. ואז אתה לא יכול לקבל ספירה מדויקת ומושלמת", אמר קירבי בתדרוך של הפנטגון.

"אבל אין לי את הנתון הזה, ואני פונה לעמיתי במשרד החוץ כדי לקבל את ההערכה הטובה ביותר בנושא", הוסיף. אבל בתדרוך של משרד החוץ בהמשך היום (חמישי) הדובר נד פרייס אמר גם הוא כי לממשל אין מספר מדויק של אמריקאים, ואמר כי אזרחי ארה"ב אינם חייבים להירשם במדינה זרה. "זה דבר שהם עושים רק מרצון", הסביר.

מבצע הפינוי האמריקאי מתנהל בתוהו ובוהו, מאז שאפגנים מבוהלים מנסים להגיע לשדה התעופה מחשש שהטאליבן יהרוג אותם עקב כך ששיתפו פעולה עם האמריקנים.

בין 10,000 ל-15,000 אמריקאים נותרו באפגניסטן, אמר השבוע הנשיא ג'ו ביידן בראיון לרשת ABC. הוא הוסיף כי הממשל מעריך כי בין 50,000 ל-65,000 אפגנים שעבדו עם כוחות מערביים עדיין נמצאים במדינה, כשהמספר כולל את בני משפחותיהם.

אפגניסטן פנטגון טאליבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד