כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

שנה בלי ה'ישועות משה' • ויז'ניץ זוכרת את האדמו"ר

חסידות ויז'ניץ ציינה בשורת אירועים את יום הזכרון הראשון של ה'ישועות משה' • מאמש ועד היום עלו אלפים אל הציון בבני-ברק • גם האדמו"ר מבעלזא הגיע

צופים אל הציון
צופים אל הציון



חסידות ויז'ניץ ציינה בסוף השבוע האחרון, את יום ההילולא הראשון להסתלקותו של האדמו"ר ה'ישועות משה' זצ"ל.

במהלך החורף שיגר האדמו"ר מויז'ניץ מכתב מיוחד אל בחורי הישיבות ואברכי הכוללים, ובהם עורר אותם להתמיד בלימוד התורה כהכנה ראויה לקראת הילולת האדמו"ר.

אלפי חסידים הגיעו כדי להסתופף בצילו של האדמו"ר. 'ועד הכנסת אורחים' של חסידות ויז'ניץ, אירח את אלפי החסידים בתחומי קרית ויז'ניץ.

נמסר, כי כל בנייני האכסניה הוקדשו לגברים בלבד, אשר זכו במהלך השבת לאש"ל מלא, כולל הסעודות אשר הוגשו לאורחים במהלך השבת בהרחבה.

עוד בנושא:
צפו: האדמו"ר מבעלזא עלה לקבר חמיו ה'ישועות משה'
הויז'ניצערס העתירו בקבר ה'ישועות משה' • גלריה

סדרת האירועים לציון ההילולא החלה למעשה כבר בליל שבת, בטיש מיוחד לרגל היאר-צייט.

האדמו"ר ניגש אל התיבה לכל התפילות. בשבת בבוקר, שורר את המילים 'תתברך ', בתפילת 'שחרית' כפי שנהוג לשיר בויז'ניץ בראש השנה. זהו ניגון התעוררות, שבאופן נדיר הושר לכבוד ההילולא ברגש רב. בסעודה השלישית, נערך סיום הש"ס לרגל ההילולא, שנלמד במהלך השנה על ידי אלפי החסידים.

עם האדמו"ר מבעלזא

סעודת ההילולא וההתוועדות המרכזית נערכה במוצאי שבת, בהשתתפות אדמו"רים ורבנים, דיינים ואישי ציבור. ביניהם נראו האדמו"ר מבעלזא חתנו של ה'ישועות משה' וכן תלמידו של בעל ההילולא, האדמו"ר ממעליץ אשדוד.

במהלך ה'טיש', שר האדמו"ר שירים שונים, בגפו ללא המקהלה או הציבור, כפי שנהג ה'ישועות משה' לשיר, ביום ההילולא של אביו ה'אמרי חיים' זצ"ל בט' ניסן.

במהלך הדברים שנשא האדמו"ר מויז'ניץ, סיפר כי בקום המדינה, התעצמה העליה ונוצר הצורך לחזק את יהדותם של אותם עולים. "גורמים בציבור החרדי פנו לאבי זצ"ל וטענו בפניו כי ראוי לשלוח לאותן מחנות עולים אנשים מאנ"ש כדי לחזקם, אבל אבי זצ"ל השיב, כי איננו יכול לשלוח אף אחד, שכן קודם עליהם לחזק את בדק הבית של עצמם, בטרם ינסו לחזק אחרים".

האדמו"ר מבעלזא שהסב בהתוועדות, במשך שעתיים ומחצה, סיפר במשאו, כי כשהיה אברך צעיר והתגורר בשיכון ויז'ניץ בבני ברק, אהב להטות אוזן לקול התורה המתוק שבקע מפי חותנו זצ"ל. "זו לא הייתה רק התמדה בלתי רגילה, אלא שהוא למד בקול נעים ובמתיקות שחדרו לעצמות", הטעים. בשולי המשא איחל האדמו"ר, כי שושלת ויז'ניץ שייסד אותה הרה"ק בעל ה'אהבת שלום', תמשיך להתנהל לתפארת, תחת הנהגתו של גיסו האדמו"ר, עד ביאת משיח צדקנו.

גם האדמו"ר ממעליץ, הרבה לשתף את הקהל בעובדות ואפיזודות הזכורות לו מתקופת לימודיו בישיבת ויז'ניץ בצל בעל ההילולא. "זכורני שפעם לפת האדמו"ר את כתפי באחת השבתות ואמר לי: 'נפתלי, הרי עכשיו שבת קודש'...דבריו שבקעו מעומק הנפש גרמו לטלטלה בלתי נשכחת והרעידו את נימי נפשי. האדמו"ר ביקש להחדיר בתלמידיו ובחסידיו תדיר, את רום ערכה וקדושתה של השבת והצליח בכך".

בברכת המזון כובד האדמו"ר מבעלזא, ולאחר מכן, יצא בראשות צאצאיו ופמליה ממקורביו, כדי להתפלל על הציון.

ניגונים של ויז'ניץ

ביום ראשון עלו החסידים בראשות האדמו"ר מויז'ניץ לציון האדמו"ר זצ"ל.
.
מתחם הציון הוכשר במיוחד לקליטת קהל האלפים. רמפות מיוחדות נבנו מעל לקברים הסמוכים וזאת בהיעדר מקום בעקבות צפיפות הקבורה בסמוך לאהל, תוך שמירה קפדנית על כל גדרי הצניעות. הכנסת אורחים רשב"י (פרלמוטר) הגיש כיבוד קל לרבבות העולים. חברות התחבורה השונות תגברו את הקווים המגיעים לבני-ברק, החל מיום שישי ועד יום ראשון. כוחות הצלה ואבטחה אבטחו את האירועים השונים.

לקראת ההילולא, הופיעה סדרת הספרים "ישועות משה" על התורה ומועדים, מתוך דברי התורה שנשא האדמו"ר במשך שנות מלכותו כרועה נאמן לקהל עדתו. כמו כן, עתידים להופיע שורה של ספרים העוסקים בליקוטים מתורתו ואורחות חייו, וכך גם חלק ראשון של ספר תולדות חייו.
כמו כן, לקראת יום השנה, הופיע הדיסק "דעם רבי'נס ניגונים" 'א ויזניצער ניגון 3'. "טעמו וראו" , ניגונים שהאדמו"ר היה שר בשולחנות הטהורים ובעתות שונים.

ביום שני בערב, צפוי להתקיים מעמד 'היסטורי שמכונה, 'הושיבו ישיבה על קברו'. מדובר בעצם ב'דינר' שבאופן תקדימי מתקיים מעמד מסוגו בבית המדרש הגדול, לטובת ישיבת 'ישועות משה' במודיעין עילית. מטרת הדינר לגייס כספים עבור מבנה הקבע של הישיבה.

האדמו"ר צפוי לצאת למספר ימי מנוחה עד סוף השבוע, לצפון הארץ.

במרכז חסידי ויז'ניץ עלו החסידים בראשות האדמו"ר, להתפלל בציונו של בעל ההילולא כבר ביום חמישי בצהריים. במהלך השבת, השתתפו אורחים רבים ב'טיש' שערך האדמו"ר לרגל ההילולא. ביניהם האדמו"ר מדז'יקוב שהגיע במיוחד לשבת ההילולא לבני ברק, והשתתף בשולחנות אצל שני האדמו"רים. כמו כן השתתפו, הגאון רבי שמחה רבינוביץ בעל ה'פסקי תשובות', הרה"ג רבי אברהם אליהו וואזנר, הרה"צ רבי זאב ארנסטר, בני אדמו"רים שונים, רבנים ואישי ציבור.

הערב התקיים במאהל ענק בסמוך לבית המדרש ברחוב שלמה המלך, הבר מצוה, לבנו הגדול של הרה"צ רבי חיים מאיר הגר, בנו יחידו של האדמו"ר ורב הקהילה בבורו פארק. הסבא האדמו"ר מספינקא, חמיו של רב הקהילה, הגיע במיוחד מארה"ב כדי להשתתף בשמחה.
ישועות משה ויזניץ אדמו''ר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד