י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
האם צפתה בזוועה וצווחה

אחרי שנמלט מהטאליבן: בן 5 נפל מקומה תשיעית

בן 5 נפל אל מותו מחלון המלון שלו בקומה התשיעית בבריטניה. אמו צרחה מחוץ למלון 'הצילו את בני', וזאת ימים ספורים לאחר שהגיע לבריטניה עם אביו שעבד בשגרירות בריטניה בקאבול

אחרי שנמלט מהטאליבן: בן 5 נפל מקומה תשיעית
שוטרי משטרת יורקשייר. אילוסטרציה צילום: משטרת יורקשייר

פליט אפגני בן חמש נפל למותו מחלון מלון בשפילד שבבריטניה, שניות אחר כך אמו צעקה 'הצילו את בני!'. מוחמד מוניב מאג'די הציץ מחדר השינה שלו בקומה התשיעית במלון מטרופוליטן בדרום יורקשייר וצנח אל מותו ביום רביעי האחרון.

הילד שהה במלון עם אביו ואמו, שני אחים ושתי אחיות מאז הגיעו לבריטניה, לאחר שנמלטו מאימת הטאליבן באפגניסטן לפני מספר ימים, כך דיווח ה'דיילי מייל'. אמו הייתה עדה לנפילתו והזוועה התרחשה לנגד עיניה. "הצילו את בני בבקשה", צווחה בקול בוכים, אך לשווא.

על פי הדיווח, החלון שאמור להיפתח כ-5 ס"מ בלבד היה פגום ונפתח יותר מדי, מה שהביא לנפילתו של מוחמד אל הרחוב.

המלון משמש כבית זמני לכ-11 משפחות אפגניות, שסייע לצבא ולממשל הבריטי. מוחמד נאלץ להגיע לבריטניה רק ​​לפני מספר שבועות עם אמו ואביו, עובד הומניטרי בכיר שעבד בשגרירות בריטניה בקאבול.

אביו של מוחמד עבד בתפקיד כמנהל של מהגרים אפגנים החוזרים לאפגניסטן מאז דצמבר 2020. אחד הפליטים השוהים במלון סיפר לתקשורת המקומית כי הילד הגיע לשפילד לפני ארבעה ימים לאחר שנמלט מהטאליבן במולדתו. "הם באו לכאן כדי להציל את חייהם ועכשיו זה קרה. זה כל כך עצוב".

דייר אחר במלון סיפר כי הוא שמע את הנפילה. "שמעתי רעש גדול ואז כעבור כמה שניות שמעתי את האם צורחת "הילד שלי", תיאר.

אנוור סולומון, מנכ"ל מועצת הפליטים של בריטניה, אמר: "זו טרגדיה איומה ומחשבותינו עם המשפחה שעברו כל כך הרבה טראומות וסבל להגיע לבריטניה. חיוני שמשרד הפנים יבצע בירור דחוף של מה שקרה כדי שניתן יהיה לנקוט צעדים להפיק לקחים במהירות. אנחנו לא יודעים את פרטי האירוע, אך חובה שמשפחות המגיעות מאפגניסטן יקבלו את כל התמיכה הדרושה להן וישוכנו במגורים מתאימים. הם פגיעים ולעתים קרובות מאוד בטראומה".

פליטים בריטניה טאליבן נפילה מגובה נפילה מהחלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד