י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"יש ראש ממשלה אחד"

צפו: יאיר לפיד התנער ומחק את התואר וספג ביקורת

בעת השבעת הממשלה בג' תמוז השנה, עמד יאיר לפיד ונשבע כראש הממשלה החליפי, אולם אמש לאחר ששבר שתיקה ארוכה בראיונות לתקשורת, הוא הדהים את יושבי האולפנים בהתנערות פומבית מהתואר. "יש ראש ממשלה אחד ושמו נפתלי בנט, אני שר החוץ" הבהיר ואף מחק את התואר מחשבון הטוויטר שלו | הרשת לעגה והציעה ללפיד לסגור את המשרד

צפו: יאיר לפיד התנער ומחק את התואר וספג ביקורת
ישיבת הממשלה הראשונה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, הנושא בתואר ראש הממשלה החליפי ושר החוץ, שבר אמש (חמישי) שתיקה ארוכה אחרי חודשיים מיום הקמת הממשלה, בראיונות נרחבים לשלושת המהדורות המרכזיות של הערוצים הגדולים 11, 12, ו-13. שם לא עשו לו הנחות ועימתו אותו עם שלל נושאים שהתחייב לשנות או התנגד להם בעבר, אך מבצע אותם בעצמו בעצם ישיבתו בממשלה, כגון משרת 'ראש ממשלה חליפי', החוק הנורבגי המורחב מאי פעם והממשלה המנופחת שעולה בהרבה על 18 שרים כפי שהתחייב במצע מפלגתו.

פרט מעניין שהפתיע גם את יושבי האולפנים היתה ההתנערות של יאיר לפיד מן הכינוי "ראש הממשלה החליפי", למרות שהוא מנהל משרד שכזה המעסיק מנכ"לית וצוות עובדים, "משרד מיותר" כהגדרתו בעבר שעולה למשלם המיסים כמה מיליוני שקלים בשנה.

כך למשל כאשר פנה אליו המראיין דני קושמרו ב'חדשות 12' בתואר "ראש הממשלה החליפי", היסה אותו לפיד ואמר לו: "אני שר החוץ". העיתונאי ירון אברהם קפץ בתמיהה ושאל, "רגע, מה זאת אומרת" ולפיד השיב: "יש ראש ממשלה אחד בישראל ושמו נפתלי בנט". "אז תמחק את התואר", הציע אברהם ולפיד הפתיע בהסבר מוזר: "אני לא משתמש בו, אתם משתמשים בו". 

בדומה לזה התרחש גם בראיון שהעניק אמש לפיד לגילי כהן ומיכל רבינוביץ ב'כאן 11'. יאיר לפיד אמר במהלך הראיון: "חוץ מכם, אני לא מציג את עצמי כראש הממשלה החליפי". הכתבת המדינית גילי כהן ציינה: "בטוויטר אתה רשום כראש הממשלה החליפי" ולפיד השיב: "אני במבוכה, לא ידעתי את זה. אני אוריד את זה. אני שר החוץ, במדינת ישראל יש רק ראש ממשלה אחד, שמו נפתלי בנט".

אכן לאחר הריאיון מחק שר החוץ לפיד את הגדרתו כראש הממשלה החליפי מחשבון הטוויטר שלו והתגובות לא איחרו לבוא. הרשת התמלאה בתגובות לעג ולעז לאיש.

חבר הכנסת שלמה קרעי מ'הליכוד' הגיב לאחר הראיון וכתב: "אי אפשר להיות חליפי של כלום ושום דבר".

הכתב הפוליטי של גל"צ, יניר קוזין, הגיב להתנערות של לפיד מהתואר וכתב בציניות בחשבון הטוויטר שלו: "אני מבין שהוצמד לרכתו של לפיד אקדח שחייב אותו להקים ממשלה פריטתית עם לשכת ראש ממשלה חליפי? אם כן, זה חמור מאוד".

יהודה שלזינגר, הכתב הפוליטי של 'ישראל היום' כתב: "מראיונות הערב מרגיש שלפיד בז למוסד "ראש הממשלה חליפי". לא מגדיר עצמו כראש ממשלה חליפי, לא משתמש בתואר ראש ממשלה חליפי אומר שיסיר את התואר מהרשתות החברתיות, ובכן, הצעה מהפכנית: לבטל".

גם הפוליטי של 'כאן', מיכאל שמש הניח בפני יאיר לפיד הצעה דומה: "עצה ללפיד: אם אתה חושב שהתפקיד מיותר - תשאיר את הטייל בטוויטר ותוותר על הג׳ובים, על המנכ״לית, התקנים וכו׳". כך שמש.

יאיר לפיד ראש ממשלה חליפי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד