י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"לא עוזב עד הרגע האחרון"

אפגניסטן: השגריר שלא ברח קוטף שבחים

שגריר בריטניה באפגניסטן פרסם פוסט בו נכתב: "אנו עובדים בכדי להביא את אזרחי בריטניה ועמיתינו האפגנים למצב בטוח, כבר עזרנו למאות אנשים לצאת עם טיסות צבאיות". השגריר הבריטי פרסם גם את הדרך בה אפשר ליצור קשר עם אנשי השגרירות

אפגניסטן: השגריר שלא ברח קוטף שבחים
השגריר וצוות השגרירות צילום: שגרירות בריטניה באפגניסטן

בניגוד לתמונות ולתיעודים הקשים עקב התנהלות גרועה של צבא ארה"ב, ועל רקע הביקורת על הנשיא ביידן שפשוט לא מגיב על המצב באפגניסטן מיום שני האחרון, השגריר הבריטי מקבל שבחים רבים בבריטניה ומחוצה לה, השגריר פרסם תמונה של מספר חיילים בריטיים עובדים בתוך חדר בשדה התעופה וכתב "אני גאה מאוד בצוות כאן בשדה התעופה, עמיתים מכל משרדי הממשלה עושים כל שביכולתם בכדי להביא אנשים למצב בטוח".

שגריר בריטניה הבטיח להשקיע את "כל מה שאפשר" בפינוי אלפי בריטים ובני ברית אפגנים מקאבול, אך הוריד ציפיות בכך שלרכבת האווירית יישארו רק מספר ימים.

בסרטון שפורסם ברשתות החברתיות אמר השגריר סר לורי בריסטו כי הצוות שלו בשדה התעופה עובד בלי הפסקה כדי לבדוק בקשות ולהוציא אנשים.

בניגוד גמור להתנהלות מעוררת השראה של צוות השגרירות הבריטית, בבריטניה דווח על מתיחות בין משרד הביטחון למשרד החוץ על התגובה למשבר, עם תלונות על כך שרוב הצוות הדיפלומטי נמלט מהמדינה בשלב מוקדם ושר החוץ דומיניק ראב היה בחופשת יוקרה בכרתים.

ראש הממשלה בוריס ג'ונסון אמר: "אנחנו חייבים מיידית לסייע לאלה שיש לנו חוב ישיר כלפיהם, פינוי אזרחי בריטניה יחד עם אותם אפגנים שסייעו למאמצינו במהלך 20 השנים האחרונות. ראש הממשלה המשיך: "אני יכול לומר לבית כי עד כה הבטחנו את החזרה הבטוחה של 306 אזרחי בריטניה ו-2,052 אזרחים אפגנים כחלק מתוכנית החילוץ שלנו, כאשר 2,000 בקשות אפגניות נוספות מטופלות". עוד אמר: "פקידים בבריטניה עובדים מסביב לשעון בכדי לשמור על דלת היציאה פתוחה בנסיבות הקשות ביותר".

אפגניסטן שגריר בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד