כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מאות מתים ביממה

התקפלות איראנית: חמינאי נכנע ואישר את פייזר

אחרי שארגוני זכויות אדם וביקורת רחבה בתוככי המדינה האשימו את ממשלת איראן במשבר הקורונה החריף במדינה. המנהיג העליון, חמינאי, נכנע ואישר את פייזר | בחודש האחרון, מידי יום, מתו מאות 

התקפלות איראנית: חמינאי נכנע ואישר את פייזר
עלי חמינאי צילום: מתוך טוויטר

ארגון זכויות אדם מאשים את ממשלת איראן במותם של מאות בני אדם כל יום בחודש האחרון, לטענת הארגון, האיסור של חמינאי לקנות חיסונים תוצרת פייזר ומודרנה בינואר השנה, הביאה למותם של עשרות אלפי בני אדם.

איסור הרשויות האיראניות על חיסוני קורונה המיוצרים על ידי ארצות הברית ובריטניה, עם חוסר שקיפות וניהול לא תקין החריפו את ההשפעה של המגיפה באיראן, כך מסר ארגון Human Rights Watch העולמי.

"הרשויות האיראניות צריכות להכפיל בדחיפות את המאמצים להגיב ביעילות למשבר, כולל שימוש בכל המשאבים הדרושים לאבטחת חיסונים מצילים חיים", נמסר מארגון HRW הבינלאומי, האיראנים האשימו את הסנקציות האמריקאיות במחסור בחיסונים, מבלי לספק הוכחות ברורות. אך ארגון זכויות אדם העולמי, מאשים את האיסור לקנות חיסונים תוצרת פייזר ומודרנה.

בנאום שנשא בטלוויזיה מנהיגה העליון של איראן, עלי חמינאי, קרא ל"פעולה מהירה והחלטית בכדי להכיל את המגיפה" והדגיש כי יש לייבא חיסונים "בכל דרך אפשרית". ראש מינהל המזון והתרופות האיראני, מוחמד-רזה, אמר ביום שני כי ניתן היתר לייבא חיסוני פייזר ומודרנה המיוצרים מחוץ לארה"ב, ובכך להקל על האיסור שקבע חמינאי בינואר על חיסונים תוצרת ארה"ב, וחיסונים מתוצרת בריטניה.

איראן מתמודדת עם משבר קורונה הולך וגובר. איראן דיווחה על יותר מ-100,000 מקרי מוות, ו-4.6 מיליון מקרי קורונה מתחילת המגיפה, אך עם תחילת המגיפה אמרו מומחי בריאות, ופקידים רבים שהמספר שמשרד הבריאות מוסר, אינו משקף את המציאות, כאשר חלקם מעריכים את מספר ההרוגים האמיתי פי 2.5 עם כמעט 7,500 חולים קשה, בימים האחרונים מתים באיראן מידי יום כ-550 בני אדם מנגיף הקורונה.

חברת פייזר חיסון לקורונה קורונה באיראן עלי חמינאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד