י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

המלמד של המלמדים • הגאון רבי אברהם רוטמן זצ"ל

עשרות שנות הרבצת תורה לילדי ישראל הסתיימו בפטירתו של הגאון רבי אברהם רוטמן זצ"ל • ובהוראת מי עזב את משרתו בת"ת קרלין סטולין לאחר שהחלו לקחת כספים מהמדינה?

המלמד של המלמדים • הגאון רבי אברהם רוטמן זצ"ל
מנחם הלוי

אמש (מוצ"ש) הלכו רבים מתושבי ירושלים אחר מיטתו של אחד מנקיי הדעת שבירושלים - הגאון רבי אברהם רוטמן זצ"ל, שהשיב את נשמתו ליוצרה בליל שבת, לאחר יסורים ממושכים אותם קיבל באהבה.

המנוח זצ"ל נולד לאביו הגאון רבי שלום יעקב שמחה רוטמן זצ"ל, מגדולי המחנכים בירושלים, מלמד בת"ת 'תורה ויראה' ממקימי חברת 'חנוך לנער' ובעל מחבר ספר 'אבני שי"ש', ולאמו ע"ה בתו של המקובל רבי עקיבא פרוש זצ"ל.

בהגיעו לפירקו נישא לרעייתו ע"ה, בתו של הרה"ח רבי מנחם חיים פטערפריינד זצ"ל, שנפטרה לפני כחודשיים - בכ"ה בטבת, והיא עמדה לימינו כל הימים בפעולותיו הברוכות.

שימש לפרנסתו כמלמד תשב"ר, והיו שהגדירו אותו ה'מלמד של המלמדים', מכיוון שמלמדים אחרים עשו אצלו 'שימוש'.

לאחר עשרות שנים שכיהן כמלמד תשב"ר בת"ת קרלין סטולין, ולאחר שבשנת תשמ"ה החלו לקחת תקציבים מהמדינה, עזב את משרתו בהוראת גאב"ד העדה החרדית' בעל ה'מנחת יצחק' זצ"ל, והחל להרביץ תורה בתלמוד תורה תולדות אהרן עד לפני כעשור.

מלבד היותו מחנך שימש כיו"ר הסעד הרוחני יחד עם רעו וידידו הרה"צ רבי מרדכי חשין האדמו"ר מקאשוי-ירושלים זצ"ל, ויחדיו נדדו השניים למרחקים לצורך הפצת תורה.

כשהיה אברך צעיר ניהל גמ"ח, מכריו מאז מספרים כי היה זה דבר נדיר באותה תקופה, ובפרט שהפרוטה לא היתה מצויה בכיסו, ובכל זאת חפץ לעשות חסד כל העת.

הוא אימץ בביתו גרים שהיו כבניו ממש, ובהגיעם לפרקם חיתן אותם, דאג לכל מחסורם והיה להם לאב. ביתו היה 'בית פתוח' לכל קשה יום ושבור לב, שמצאו שם את מקומם, והרבנית ע"ה הייתה מטפלת בכל צרכיהם.

מסע הלווייתו יצא אמש מביתו בשכונת בתי נייטין, שם הספידוהו חתנו, הרה"ח ר' לייביש בלויא, ואחיינו, הגאון רבי שלום שכנא רובינפיין ראש ישיבת בסערות תימן, ולאחר מכן יצאה הלוויה להר המנוחות - שם נטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
לוויה רוטמן הר המנוחות ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד