כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

"זו הייתה החוויה הקשה בחיי - לילד יתום מאב ואם"

איש ההצלה שטיפל בזוג שנהרג בוויליאמסבורג מספר את שאירע באותם רגעים טראגיים • "האב נהרג במקום, האם הייתה חייה עדיין, והתחלנו במאמצי החייאה - עד שנפטרה"

זירת התאונה
זירת התאונה



"זה היה מחזה שאי אפשר לתאר, הקשה בחיי", כך מעיד איש הצלה שטיפל היום בזוג שנהרג בוויליאמסבורג.

לידי 'בחדרי חרדים', הגיעה עדותו של כונן הצלה א.ש. בויליאמסבורג, שהגיע הראשון לזירת התאונה הקטלנית. הכונן עדיין שרוי בהלם נוכח המחזות הקשים שצפה בעת נסיונות החילוץ וההצלה:

"ישבתי כהרגלי בבית המדרש במוצ"ש האחרון, אחרי שסיימנו את סעודת מלווה מלכה. לפתע קיבלתי במכשיר הזימונית שלי, דיווח שגרתי על תאונה שהתרחשה ברחוב קענט פינת ווילסאן. זינקתי מיד לרכבי, הפעלתי את סירנות האזעקה ופתחתי בנסיעה מהירה לכיוון מקום התאונה. מאחורי כבר הבחנתי בכבאית האש שהייתה בעקבותיי, אף היא אל היעד המדובר כשצופריה מיילים בקול.

"משהגעתי אל מקום התאונה, נחרדתי לראות כי הרכב היה מעוך לחלוטין. משהתקרבתי אל הזירה, צעק לעברי מאן דהוא, "הנפגע איננו יהודי". כך חשב למנוע ממני את הסיוע הרפואי שביקשתי להגיש. אולם כמי שאמון על הצלת חיים, איננו מבדילים בין דם לדם, ודתו, גזעו ומינו של האיש, אינם רלוונטיים כשיש צורך להציל. ניגשתי אל הנהג, ואכן הבחנתי כי הוא פצוע קל, אודות לכריות האוויר שנפתחו עם ההתנגשות. הוא היה בעיקרון נפגע הלם וחרדה והגשתי לו סיוע ראשוני. סברתי לתומי כי הוא הפצוע היחיד בכל הסיפור וכבר נשמתי לרווחה, כשנוכחתי שפגיעתו מזערית.

"אולם, ההתעשתות הגיעה, כאשר אנשי כבאי האש נסרו את הרכב והבחנתי באברך המוטל ללא ניע ומחוסר הכרה. מיד הזעקתי במכשיר הקשר עזרה נוספת, וחברי מתנדבי ההצלה החישו פעמיהם למקום. התחלנו בניסיונות החייאה, הענקנו לו מכות חשמל, אולם למרבה הכאב, ההחייאה לא צלחה ונקבע מוות במקום.

"בשלב מסויים, הזדעק לפתע אחד המתנדבים שלנו. הוא הפנה את תשומת ליבנו לאשה מתחת לגלגלי משאית חונה. זינקנו לעברה ומשכנו אותה החוצה. היא עדיין הייתה בחיים באותם רגעים.

"התחלנו מיד במאמצי החייאה, והכנסנו אותה לניידת של הצלה, כדי להבהילה לבית החולים במנהטן. רק במהלך הנסיעה, הבחנו כי בעצם מדובר באשה הרה. מאוחר יותר גם התברר לנו, כי היא אכן הייתה בדרכה לבית חולים, מחמת הצירים שתקפוה. ידענו כי כל דקה היא קריטית לעובר. הצוות עבר מיד לתהליך יילוד, כדי להפריד את העובר מאמו. באורח נס המשימה צלחה ובחסדי שמים הפעוט שנולד פג, הגיח לאוויר העולם ללא כל פגע. אולם לגודל הכאב, דקות אחדות לפני שהגענו לבית החולים, נפחה האשה את נשמתה והשיבה אותה ליוצרה.

"זהו מחזה קשה ומעורר פלצות שאי אפשר לתארו. מעודי לא נתקלתי במקרה מזעזע דומה. קשה לחשוב על יתומה שבוקעת לאוויר העולם יתום עגול ללא אב ואם".

Credit - Arya Rabinovits

לוייה זוג ארה''ב משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד