כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

השגחה למהדרין • 'משגיחות' יפקחו באוטובוסי המהדרין

משרד התחבורה יפעיל פקחיות שישגיחו על אי-הטרדת נשים באוטובוסי המהדרין • יופעל קו חם למניעת 'הדרת נשים' • רדיו 'קול ברמה' ייאלץ להעסיק שדרניות

אוטובוס מהדרין.צילום: פלאש90
אוטובוס מהדרין.צילום: פלאש90

משרד התחבורה יפעיל פקחיות בקווי האוטובוס החרדים, כך הודיע היום (א), מנכ"ל משרד התחבורה, עוזי יצחק.

יצחקי הופיע היום בועדת השרים לקידום מעמד האשה שבראשות לימור לבנת.

בוועדה הופיעה הצעירה נועה קנטמן שנפלה קורבן למסכת הטרדות במהלך נסיעה באוטובוס לפני כשבועיים מצפת לאשדוד.

עוד בנושא:
הדרת נשים • איומים על צעירה באוטובוס - בן 17 נחקר

קנטמן גוללה בפני חברי הוועדה את אשר עברה. מנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי ששמע את דבריה הודיע כי החליט לדחות את דו"ח בדיקת המקרה שביצעה אגד כ"בלתי מספקת". לדברי יצחקי, על פניו הנהגים של החברה במקרה של קנטמן חרגו מהנוהל ולכן הורה על קיום חקירה מנהלתית משמעתית נגד החברה.

סוכם על הגברת הפיקוח והאכיפה של משרד התחבורה והפעלת פקחיות ובקריות בקרב מפעילי התחבורה הציבורית בישראל. כך גם תחודש הפעלת "קו חם" למניעת הדרת נשים במשרד התחבורה, שיקבל תלונות 24 שעות ביממה.

כך גם הופיעה המשנה ליועץ המשפטי, עו"ד שרית דנה, המכינה למען הוועדה דו"ח למניעת הדרת נשים ואשר יוגש בשבוע הבא.

השרה לבנת ביקרה בחריפות את העיכוב שחל בהגשת הדו"ח: "מדובר בעיכוב בלתי סביר ובלתי מידתי, בלשון המעטה, אשר פוגע ביישום חלק גדול של המלצותיו של הצוות הבין-משרדי ומאפשר להדרת הנשים להתעצם ולהתפשט. התלונות בלשכתי וברשות לקידום מעמד האישה במשרד ראש הממשלה הולכות ונערמות. יש להפסיק מצב זה לאלתר - אי אפשר להפקיר יותר את זכויות הנשים בישראל".

עו"ד דנה חשפה כמה המלצות שיכילו הדו"ח בינהן: תבוטל כל הגבלה על השמעת נשים בתחנת הרדיו קול ברמה, לרבות אי העסקתן של נשים שדרניות.

הדו"ח יכלול תיקון נרחב ברישיונות חברות קדישא באופן שימנע כל סוג של הדרת נשים, ולא רק ימנע איסור על הספד נשים, כפי שתוכנן עד כה. במקביל, הודיע בישיבה מנכ"ל המשרד לשירותי דת אביגדור אוחנה כי הוא יגבש סל של סנקציות מנהלתיות וכספיות שיאפשרו למשרד לפקח על מעשי חברות הקדישא בישראל.
לימור לבנת מהדרין משרד התחבורה אוטובוס נשים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד