י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ביקש להתעלם

הרבנים יסכימו? השר מתן כהנא מבצע שינויים ב'רפורמת הכשרות'

כחלק מהנסיון לגייס את הסכמתם, שר הדתות נועד אמש עם מספר רבנים מהמגזר הדתי-לאומי בקשר לרפורמת הכשרות | בפגישה קיימו הצדדים דיון מעמיק על התוכנית ואף הציג בפניהם את הטיוטה האחרונה | אחד הרבנים שנכחו בפגישה ל'בחדרי חרדים': "מקווה להגיע למתווה מוסכם"

הרבנים יסכימו? השר מתן כהנא מבצע שינויים ב'רפורמת הכשרות'
מתן כהנא צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ברקע הביקורת עליו מצד רוב הרבנים, אמש (חמישי) שר הדתות מתן כהנא נועד עם כמה רבנים בציונות הדתית, בניסיון להגיע להסכמות לגבי רפורמת הכשרות.

חודש לאחר הצגתה, כהנא נועד עם הרבנים, המתמחים במיוחד בנושאי הכשרות, תוך שהם מקיימים דיון מעמיק בסעיפי התוכנית. הרבנים הביעו את חששם מפגיעת הרפורמה ברבנות הראשית, וטענו שלא ניתן לקחת מהרבנים את תפקיד האחראים על הכשרות.

כהנא, מצידו, הציג להם את טיוטת התוכנית העדכנית, שעודכנה לאחר שכמה רבנים ביקשו ממנו לשנות בה מספר סעיפים, וביקש מהם לעבור עליה באופן מקצועי, ולהתעלם מהסיטואציה הפוליטית ומרעשי רקע.

"יש לו נכונות ללכת לשינויים, והוא פתוח לשינויים", אמר אחד הרבנים שנכחו בפגישה ל'בחדרי חרדים'. "אנחנו נעבור עליה (על הטיוטה- י.כ), ואם צריך נעיר עוד הערות. אני מקווה שנוכל להגיע בסופ של דבר למתווה מוסכם".

כהנא עם הרבנים\\צילום: דוברות לשכת השר כהנא

הרבנים שהשתתפו בפגישה הם; הרב יעקב אריאל, הרב אליקים לבנון, הרב אריה שטרן, הרב איתן אייזמן, הרב איסר זלמן קלונסקי, הרב דוד סתיו, הרב זאב ויטמן והרב יוסף ארציאל.

בתוך כך, השבוע, עשרות רבנים מהמגזר הדתי-לאומי הפיצו מכתב לציבור, בו הם קוראים לכהנא לשוחח בנושא הכשרות עם הרבנות הראשית. בנוסף, הם ציינו שהם רואים את עצמם שותפים מלאים בסוגיה.

"ניסיוננו איפשר לנו היכרות עם חשיבותה של מערכת הכשרות הממלכתית", כתבו הרבנים, "כמו גם עם מה שידרוש ומחייב תיקון - ואנו רואים עצמנו שותפים מלאים לכל המניע בלב פתוח ונפש חפצה לתקן".

"כובד הסוגיה המונחת על הפרק וההבנה כי מדובר בהחלטות בעלות השלכות כלל ארציות ושהשפעתן היא לדורות - מחייבת את כולנו דיון ממוקד ומשוחרר מכל שיקול זר לכשרות על מנת לוודא שהתוצאה תהיה לתיקון הרצוי כל כך", הוסיפו.

מתן כהנא רפורמה הרבנות הראשית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד