כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"מרוצה מהצעדים שננקטו"

האיגרת ששיגר מלך מרוקו לנשיא המדינה הרצוג

במכתב תשובה ששיגר מלך מרוקו לנשיא המדינה הרצוג הוא שביעות רצונו מחידוש היחסים בין המדינות. "מרוצה מהצעדים שננקטו לחידוש הקשרים בין מדינותינו" והוסיף: "נהפוך את התנופה הזאת לבת-קיימא על מנת לקדם את הסיכוי לשלום לכל עמי האזור"

האיגרת ששיגר מלך מרוקו לנשיא המדינה הרצוג
מלך מרוקו, מוחמד השישי צילום: ארכיון, בחדרי

מלך מרוקו, מוחמד השישי, העביר אגרת לנשיא המדינה יצחק הרצוג, בה הודה לו על האיגרת שקיבל במהלך ביקור שר החוץ יאיר לפיד במרוקו, והביע תקווה כי חידוש הקשרים בין מרוקו לישראל יעודד שלום אזורי רחב.

באגרת שנשלחה מהארמון המלכותי נכתב: "אדוני הנשיא, תודה על מכתבך, שנמסר על ידי יאיר לפיד, שר החוץ, במהלך ביקורו במרוקו".

עוד כתב: "אני מרוצה מהצעדים שננקטו לחידוש הקשרים בין מדינותינו. אני סבור כי נהפוך את התנופה הזאת לבת-קיימא על מנת לקדם את הסיכוי לשלום לכל עמי האזור. בכבוד רב, מוחמד השישי".

כזכור בשנה שעברה אמר שר החוץ של מרוקו בראיון לרועי קייס ב'כאן חדשות', אחרי פרסום על כינון יחסים דיפלומטיים מלאים בין שתי המדינות: "ראינו איך אנשים בישראל חגגו כי אלה קשרים אנושיים שלא נמצאים במקום אחר".

בראיון הוא הבהיר כי כוונתה של מרוקו לכונן יחסים מלאים עם ישראל באמצעות הערוצים הקודמים שהיו: "כל מה שאמר מלך מרוקו אתמול בהודעתו, ארבע הנקודות ייושמו באופן מלא ביניהן טיסות ישירות, פתיחת משרדי קישור, החזרת הקשרים הדיפלומטיים והקשרים בכל הדרגים ורביעית שיתוף פעולה בנושאים מגוונים. מה שמרוקו אומרת היא עושה".

הוא הביע תקווה שממשל ביידן ימשיך באותה מדיניות של ממשל טראמפ, זאת בתשובה לשאלה, האם קיים חשש מפני הממשל החדש שישנה את ההחלטה. לדבריו, לארצו יש יחסים איתנים עם ארצות הברית וההודעה של ממשל טראמפ היא התפתחות שתקל על פתרון סוגיות נוספות.

מלך מרוקו מוחמד השישי יצחק הרצוג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד