ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
כפיות טובה

ביקורת רבה: מאבטחי השגרירות לא יקבלו מקלט

זעם רב בבריטניה בעקבות דיווח על כך שמאבטחי השגרירות הבריטית באפגניסטן אינם זכאים למקלט מדיני בבריטניה מאחר ועבדו בה מטעם קבלן חיצוני. המאבטחים שוחחו עם התקשורת והלינו על כפיות טובה: "סיכנו את חיינו למענם, ועכשיו אנו מוצאים את עצמנו במצב הרע הזה" 

ביקורת רבה: מאבטחי השגרירות לא יקבלו מקלט
אילוסטרציה צילום: unsplash

עשרות המאבטחים שהגינו על שגרירות בריטניה בקאבול הבירה, אינם זכאים להגנה של ממשלת בריטניה, מכיוון שהם נשכרו באמצעות קבלן חיצוני.

רוב צוות האבטחה המונה כ-125 עובדים, מועסקים בחברת האבטחה העולמית GardaWorld, קיבלו הודעה לא רשמית כי אין להם יותר עבודה בשמירה על השגרירות. כך חושף ה'גארדיאן' הבריטי, המהלך מעורר זעם ברשתות החברתיות הבריטיות.

חלקם עבדו בשגרירות בריטניה במשך יותר מעשור. הם תיארו את תחושת ההפקרה של הבריטים והמעסיק שלהם. רבים נאלצו להסתתר מחשש לחייהם.

בינתיים, יותר ממאה מאבטחים שעושים את אותה עבודה עבור שגרירות ארה"ב, במסגרת חוזה נפרד של GardaWorld, הוטסו לארה"ב ואחרים קיבלו תמיכה משגרירות ארה"ב, כך על פי עובד אפגני בכיר בחברת GardaWorld, שאחראי על משאבי אנוש.

במוצאי שבת האחרונה, בתום משמרת ארוכה של אבטחה שסייעה לדיפלומטים בריטים להגיע לשדה התעופה בקאבול כדי שיוכלו לברוח לאחר נפילת הבירה האפגנית לידי טאליבן, אמרו כמה ממאבטחי השגרירות הבריטית שנמסר להם טלפונית כי "מכיוון שהשגרירות נסגרה כעת האבטחה שלהם כבר לא נדרשת" והם התבקשו להחזיר מחשבים, שכפ"צים ומכשירי קשר.

אוליבר ווסטמקוט, נשיא פעולות המזרח התיכון של 'גארדה וורלד' אמר ל'גרדיאן', כי מכתבי סיום רשמיים לא נשלחו, אך הוסיף: "המציאות היא שביום שבת כשהחוזה פורק, שלחנו אנשים הביתה. אנו הולכים לתת את משכורותיהם של אנשים, בוודאי עד למועד בו הם הפסיקו לעבוד, ויש לנו כוונה מלאה לתת לאנשים תשלום אחרון או פיצויים".

כמעט כל עובדי GardaWorld שעבדו תחת חוזה לשמור על השגרירות הבריטית, ביקשו עזרה ממשרד הביטחון הבריטי, וכולם למעט 21 מתרגמים נדחו בחודש שעבר. הם קיבלו מכתבים שבהם הוסבר להם כי הם אינם זכאים מכיוון שהם "לא הועסקו ישירות על ידי ממשלת הוד מלכותה". עוד נאמר להם, "אנו מבינים שזה חדשות מאכזבות", נכתב במכתבים.

כמה מאבטחים העניקו ראיונות טלפוניים ל'גארדיאן' והם מקווים שממשלת בריטניה תשקול מחדש את החלטתה לסרב לבקשותיהם. "עשינו עבודה מאוד מסוכנת עבור השגרירות הבריטית, ואנחנו במצב נורא. אנו ידועים כצוותי השגרירות הבריטית, חיינו נמצאים כעת בסיכון", אמר אחד המאבטחים. אחר הוסיף: "עבדנו בחזית המסוכנת, ועשינו את העבודה המסוכנת ביותר כדי לשמור על ביטחון הבכירים בבריטניה. סיכנו את חיינו למענם, ועכשיו אנו מוצאים את עצמנו במצב הרע הזה, לא רק אנחנו, אלא המשפחות שלנו בסיכון".

חברת GardaWorld מתארת ​​את עצמה כספקית האבטחה הדיפלומטית הבינלאומית הגדולה בעולם בסביבה מורכבת ומסוכנת. היא גם מספקת אבטחה לשגרירות הבריטית בבגדאד ושירותי אבטחת שגרירויות ליותר מ-40 מדינות.

לגבי מצב המאבטחים, אומרים בחברה: "אנחנו מנסים לסדר אותם, ולהוציא אותם למקום מבטחים, זהו סיוט ואנחנו מכירים במצב לגמרי".

ממשרד הביטחון הבריטי נמסר בתגובה לכתבה ב'גארדיאן' כי המאבטחים מוזמנים להגיש בקשה חוזרת: "אין לסכן את חייו של אף אחד שתמך בממשלת בריטניה באפגניסטן. רק בשבועות האחרונים הועברו יותר מ-2,000 עובדים ובני משפחה אפגניים כדי להתחיל את חייהם החדשים בבריטניה".

שגרירות בריטניה מאבטחים אפגניסטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד