י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ומה צובט על נתניהו

היועץ האסטרטגי: "בנט לא שולט בשרים שלו"

היועץ הפוליטי והאסטרטגי ישראל בכר מתייחס להתנהלותו של ראש הממשלה בנט וטוען כי "אין לו יכולת תמרון לצאת מהקונצנזוס של הממשלה" • עם זאת לדבריו "הממשלה תשרוד בשנה הקרובה" • באשר לתמונה של נתניהו יושב על מזוודותיו בשדה התעופה: "זה עושה צביטה בלב לבוחרים שלו ולקהל שאוהד אותו"

היועץ האסטרטגי: "בנט לא שולט בשרים שלו"
נפתלי בנט צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר שראש הממשלה לשעבר ויו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו טס לסן פרנסיסקו במהלך השבוע, נדמה שהניסיונות לרשת את מקומו בכס השלטון החלו ביתר שאת. ובינתיים בארץ הקורונה משתוללת, וממשלת בנט-לפיד נבחנת הלכה למעשה בהתנהלותה עם המשבר.

היועץ הפוליטי והאסטרטגי ישראל בכר התייחס בראיון לניסים משעל ברדיו 103FM לסבך הפוליטי המורכב ואמר כי "בנט לא צריך להיכנס לנעליו של נתניהו, הוא לא צריך לחקות אותו או ללכת בדרכיו, אלא להחליט מה נכון בראיה הניהולית שלו ולחתור לשם. המדד של ההתאמה לראשות הממשלה לא צריכות להיות תמיד לפי נתניהו".

לדבריו: "אם נפתלי רוצה לבסס את עצמו כראש ממשלה הוא צריך לחרוש תלם שלו, לא של מישהו אחר, וכל ראש ממשלה עושה זאת בסופו של יום", עוד אמר: "בנט כרגע מתחיל להיפגש עם המבחן האמיתי הראשון שלו, שזאת הקורונה. לדעתי הוא גם יצליח בסופו של יום להשתלט על האירוע, דווקא בזכות מורשת החיסונים של נתניהו במקרה הזה, ואז הוא ייבחן על המקומות האמיתיים האחרים. תמיד ראש ממשלה בישראל תמיד נבחן על הנושא המדיני-ביטחוני, על זה הוא קם ונופל בסופו של יום".

"אני לא חושב שבנט שולט בשרים שלו, אלא עובד עם הכלי שנקרא קונצנזוס מאולץ - הוא יודע שהוא חייב לא למתוח את היריעה יותר מדי", אמר, והעריך: "אין לו יכולת תמרון לצאת מהקונצנזוס שהממשלה מסכימה עליו. זה מאפשר לו לקיים את הממשלה אך מאוד מגביל", עוד הרחיב בכר: "הוא במציאות לא קלה, עד עכשיו בחודשיים האחרונים אני חושב שהוא מתנהל סך הכול בסדר. ראשי המפלגות האחרים מנוסים מאוד, כולם שם, הם מבינים את המציאות – הם לא עוזרים לו תקשורתית, ציבורית, חיצונית, לא משווקים אותו, אבל גם לא מקשים עליו לא פוליטית ולא תקשורתית".

משעל תהה האם ממשלת בנט-לפיד תצליח לשרוד מספר שנים לפחות? על כך השיב ישראל בכר: "מוקדם לשפוט זאת, אך את השנה הקרובה הממשלה תוכל בהחלט לשרוד, אחר כך זו תהיה שאלה של בגרות של ראשי המפלגות האחרות ושל החילופין - כשיגיע הזמן להתחלף עם לפיד יש עוד ראשי מפלגות אחרים שיכולים להסתכל על הדברים ולראות אם נכון או לא נכון להם להמשיך בממשלה".

עוד התייחס היועץ הפוליטי לתמונות בהן נראה יו"ר האופוזיציה נתניהו יושב על מזוודותיו בסן פרנסיסקו: "אני לא חושב שזה מכובד. כל ראש ממשלה שמגיע לארה"ב הקונסוליה בהחלט צריכה לבוא ולקבל את פניו. ברמה הפרטנית של נתניהו, הוא איש שתמיד מאוד מקפיד על ההופעה שלו ורוצה להיראות מנהיג. הוא מוקפד מבחינה התפיסה התקשורתית. ולכן זאת לא תמונה שמשרתת אותו ואני לא חושב שהוא יזם את זה. נכון שזה עושה צביטה בלב לבוחרים שלו ולקהל שאוהד אותו, אבל הוא לא רוצה להיתפס כמי שנראה כאחד האדם. אל תשכח שאנשים שבוחרים בנתניהו הם לא בשכן שממול אלא בשכן שגר מעליהם בפנטהאוז, ככה הם רואים אותו".

בכר ציין עוד: "אני חושב שהוא כבר עבר את שלב העיכול של מעמדו החדש, הוא יודע להפנים מהר סיטואציות כאלה ואז הוא מתכנת את עצמו מחדש לטובת המשימה החדשה. כמובן, יש אמוציות וזה דלק, אבל הוא מאוד משימתי וכבר מפקס את עצמו לטובת המשימות שצריך כדי להפיל את הממשלה ולחזור הלאה".

עריכה: יעל טלמן, 103FM.

נפתלי בנט ניסים משעל ישראל בכר בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד