י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
תקדים יחודי

הבד"ץ קבע 'מחירון' לועד בית עבור דירות מפוצלות ויחידות דיור

בהודעה משותפת של בתי הדין בעיר נקבע תחשיב תשלומי וועד בית עבור יחידות דיור ודירות מפוצלות ● הדבר עשוי למנוע מחלוקות רבות בין השכנים ב'עיר היחידות'

הבד"ץ קבע 'מחירון' לועד בית עבור דירות מפוצלות ויחידות דיור
בית הדין ביתר עילית והמחירים צילום: באדיבות המצלם

תקנה מיוחדת ותקדימית מתפרסמת בעיר ביתר עילית, קביעת 'מחירון' שיונהג מעתה בבתי הדין בעיר, בנוגע לתשלומי וועד בית עבור יחידות דיור שנוצרו על ידי פיצולי דירות ובניה בחללים וגגות הבניינים.

כמו ערים חרדיות רבות, גם בעיר ביתר עילית נוצרו בשנים האחרונות אלפי יחידות דיור בגדלים שונים, אלא שהחוסר בקביעה הלכתית ברורה לחישוב חיובי התשלומים של אותן יחידות, גרם לויכוחים וסכסוכים בבניינים רבים בין הדיירים המקוריים, לבעלי היחידות על גובה ההשתתפות בתשלומי וועד הבית.

לצורך כך, קבעו דייני ורבני העיר, טבלת תשלומים מוסכמת, כמחירון מחייב וקובע, וזאת על מנת ליצור אחידות בתשלומים, בהוראה המוסכמת על כלל הרבנים.

במקרים מיוחדים שאין להם התייחסות בטבלת תשלומים, נכתב כי הם יקבלו התייחסות פרטנית בספרו של ראב"ד ביתר עילית הגאון רבי צבי ברוורמן 'מפנקס בית הדין'.

לטבלה צורף הסבר בסיסי של עקרונות קביעת תעריפים אלו, וכן הוראות נוספות הנוגעות להתנהלות וועד הבית בבניינים בהם קיימות יחידות דיור.

בין השאר קובע בית הדין, כי למרות שחיוב וועד הבית חל על השוכר, הרי שהאחריות לגביית התשלומים היא על בעלי היחידות, תקנה זו נקבעה לאור העובדה, כי וועדי הבתים מתקשים לגבות את תשלומי וועד הבית מהשוכרים.

בשיחה עם דמות רבנית בעיר, נאמר ל'בחדרי חרדים' כי "לאחרונה הגיעו לבתי הדין מספר רב של סכסוכים חריפים בין שכנים, כשהרקע היה ויכוחים בעניין תשלומים אלו של וועד בית, מה שהכריח קביעת תקנות ברורות עפ"י פרמטרים קבועים".

לדבריו, "סביר להניח שכללים אלו יתפסו בערים נוספות, כי המצב הנוכחי הוא מצב שזועק כבר שנים לתיקון, כי כשאין כללים ברורים, הדבר יוצר מטבע הדברים ויכוחים, כאשר כל צד מביא תחשיב שמתאים ומשתלם עבורו".

יש לציין כי לבית הדין ביתר קיימות טבלאות מחייבות נוספות בעניין מחירי גגות בבניינים משותפים, ומחירי הבניה להשתתפות דיירים, טבלאות אלו שהתקבלו, הפכו לאבן יסוד של תחום הבנייה בעיר, והם מונעות סכסוכים מצויים בין דיירים.

בית דין ביתר עילית יחידות דיור פיצול דירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד