כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
הבריחה וההפקרות

אמריקאים מוכים ברחובות אפגניסטן ולא יכולים להגיע לשדה התעופה

"יש פער עצום בין מה שביידן אומר בטלוויזיה, לבין מה שאנחנו שומעים בשיחות אחרות". כך טוען מקור בממשל האמריקני לאור דיווח של שר ההגנה כי אמריקנים מוכים ברחובות על ידי מחבלי הטאליבן | הטאליבן מגביר את הציד אחר משתפי פעולה אפגניים

אמריקאים מוכים ברחובות אפגניסטן ולא יכולים להגיע לשדה התעופה
צבא ארה"ב באפגניסטן צילום: משרד ההגנה האמריקאי

שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין אמר לחברי הקונגרס בשיחת ועידה ביום שישי כי אמריקאים המנסים לצאת מאפגניסטן הוכו על ידי הטאליבן, מה שסותר ישירות את טענת נשיא ארה"ב ג'ו ביידן כי אזרחי ארה"ב אינם נחסמים מלהגיע לשדה התעופה.

מקור בממשל האמריקני אמר ל'ניו יורק פוסט': "יש פער עצום בין מה שביידן אומר בטלוויזיה, לבין מה שאנחנו שומעים בשיחות אחרות", אמר המקור, שדיבר באנונימיות.

לצד זאת, עשרים שנה לאחר התרחשות הפיגועים ב-11 בספטמבר 2001, מסמכי המודיעין האמריקאי חושפים כי 229 עצורים לשעבר של הכלא בגואנטנמו חזרו לטרור ורצחו אמריקאים, 66% עדיין לא נעצרו עד כה.

בתוך כך, יחידות המוות של הטאליבן מגבירות את הציד אחר משתפי פעולה אפגנים, שלדעתם שיתפו פעולה עם ארצות הברית או עם הממשלה האפגנית שהודחה לאחרונה, כך טוענת קבוצה אוסטרלית שמסייעת לפרשנים ועיתונאים אפגנים שנקלעו לצרות.

הקבוצה ללא מטרות רווח שמיקומה באוסטרליה מסרה כי "עשרות אלפים" עלולים להיות בסיכון. "מתורגמנים בקנדהאר דיווחו כי הטליבאן חיפשו באופן פעיל אחר מתורגמנים שתמכו בכוחות הקואליציה, אפילו השתמשו בילדים מקומיים כדי לסייע באיתור אנשים, והולכים מדלת לדלת למצוא אותם", כך אמרו אנשי הארגון לאתר The Sun. "אנשים נגררים מבתיהם ומוצאים להורג. זה באמת מצב נוראי. הייאוש העצום של אותם אנשים שעזרו לנו הוא עצום".

"הטליבאן יצר רשימה עם עדיפות דחופה למצוא משתפי פעולה, כדי לצוד את אותם אנשים, וביצעו ביקורים ממוקדים מדלת לדלת" כך על פי מסמך שדלף מהאו"ם והגיע לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP.

אמריקנים טאליבן אפגניסטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד