י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ההשפלה נמשכת בחסות ביידן

שגרירות ארה"ב קוראת להתרחק משדה התעופה; 4 נשים נמחצו למוות

הנחיה חדשה משגרירות ארה"ב מדגישה את ההצהרות הסותרות של הבית הלבן בשטח, כאשר ארה"ב מתקשה לפנות את אזרחיה ובעלי בריתה האפגנים מציפורני הטאליבן | ארבע נשים נמחצו למוות כשנלחמו להיכנס לשדה התעופה ולהימלט מהמדינה

שגרירות ארה"ב קוראת להתרחק משדה התעופה; 4 נשים נמחצו למוות
חיילים אמריקאים מטפלים באפגנים בשדה התעופה צילום: משרד ההגנה האמריקאי

"אזרחי אמריקה באפגניסטן צריכים להתרחק משדה התעופה הבינלאומי בקאבול". כך פרסמה שגרירות ארה"ב, ההגעה לשדה התעופה הפכה למסוכנת לאחר שהטאליבן יורה לעבר עוברי אורח.

ההודעה סותרת את הודעת נשיא ארה"ב ג'ו ביידן רק ביום שישי האחרון, כי אמריקנים יכולים להגיע לשדה התעופה בבירה באפגנית בחופשיות כי כך "סוכם" עם הטאליבן.

"בגלל איומים ביטחוניים פוטנציאליים מחוץ לשערי נמל התעופה בקאבול, אנו מייעצים לאזרחי ארה"ב להימנע מנסיעה לשדה התעופה ולהימנע מלהגיע לשערי שדה התעופה בשלב זה", כך על פי הודעת אבטחה של השגרירות.

עוד נאמר: "אזרחים אמריקאים המבקשים סיוע ביציאה וטרם השלימו את בקשת הסיוע לחזרה, צריכים לעשות זאת בהקדם האפשרי, בני זוג וילדים אזרחי ארה"ב באפגניסטן צריכים למלא טופס אם הם רוצים לעזוב. אל תתקשרו לשגרירות ארה"ב בקאבול לפרטים או עדכונים לגבי הטיסה. טופס זה הוא הדרך היחידה לאופציות טיסה".

"אנו ניצור קשר עם אזרחים אמריקאים רשומים ככל שמצב האבטחה ישתנה כדי לספק הוראות נוספות" נאמר. ההודעות הללו בעצם מסבירות את גודל הכשלון של ממשל ארה"ב בכל הנוגע לאחריות של אזרחי ארה"ב ואנשים מקומיים שסייעו לארה"ב.

ההנחיה החדשה מדגישה את ההצהרות הסותרות של הבית הלבן בשטח, כאשר ארה"ב מתקשה לפנות את אזרחיה ובעלי בריתה האפגנים מציפורני הטאליבן. הטאליבן השתלט על הבירה, וארה"ב אומרת שאין לה את היכולת הלוגיסטית להיכנס לעיר ולחלץ אמריקאים בודדים.

למרות ששדה התעופה נשאר בשליטת ארה"ב, הדרך לשדה התעופה שבשליטת האמריקאים הפכה למסוכנת, כאשר לוחמי טאליבן הקימו מחסומים שרירותיים ולעתים קרובות יורים לאורך הכביש, כך על פי רשת CNN.

במהלך 24 השעות האחרונות, שישה מטוסי C-17 צבאיים של ארה"ב ו-32 טיסות שכר יצאו משדה התעופה עם 3,800 נוסעים בסך הכל, כך דיווחו גורמים צבאיים ביום שבת. בגרמניה נראו השבת חיילים אמריקאים מכינים צריפים לפליטים אפגנים.

בתוך כך מדווח כי ארבע נשים אפגניות נמחצו למוות, כשהן נלחמו על כניסה לשדה התעופה בקאבול, לאחר שהתברר כי הטיסות לבריטניה עלולות להסתיים בעוד שלושה ימים.

אפגניסטן ג'ו ביידן טליבאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד