ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
מהי החלופה?

הח"כים התעמתו: "האצבע שלך מחזיקה את הקואליציה"

חה"כ יום טוב כלפון מ'ימינה' טען כי השתלטות הטאליבן על אפגניסטן זו ההוכחה שאסור לסגת מיו"ש - וחה"כ אורית סטרוק מ'הציונות הדתית טענה שהוא נמצא בקואליציה שעושה ההיפך: "נסיגות והקמת מדינה פלסטינית" | הראשון השיב: "ומה החלופה שאת מציעה?"

הח"כים התעמתו: "האצבע שלך מחזיקה את הקואליציה"
יום טוב כלפון צילום: מתוך פייסבוק

למרות ששניהם מסכימים שאסור שתקום מדינה פלסטינית, בסוף השבוע האחרון התעמתו חברי הכנסת אורית סטרוק מ'הציונות הדתית' ויום טוב כלפון מ'ימינה' בסוגיה הנפיצה.

כלפון התייחס ליציאת ארצות הברית מאפגניסטן וההשתלטות המהירה של ארגון הטרור טאליבן, וטען שזו ההוכחה שאסור לישראל לסגת מהשטחים. סטרוק תקפה אותו, וטענה שהוא נמצא בקואליציה שמחזקת את הקמת המדינה הפלסטינית.

‏"אם חלילה נסוג מיהודה ושומרון, כמו שהטליבאן השתלטו על אפגנסיטן כך הטרור הפלסטיני ישתלט על יהודה ושומרון וכל מדינת ישראל תהיה מאויימת", אמר הח"כ מ'ימינה'. ‏"הלקח מאפגניסטן הוא - שאפשר לסמוך רק על עצמנו. מעצמה גדולה ככל שתהיה לא תוכל להגן על ישראל".

חברת הכנסת מ'הציונות הדתית' תקפה אותו על דבריו: ‏"אתה צודק! מדינה פלסטינית היא אסון, נסיגות הן אסון. כמו שנפתלי בנט תמיד הסביר, והבטיח שלא יאפשר. הבעיה: האצבע שלך בכנסת מחזיקה קואליציה שעושה בדיוק את זה".

"נסיגות, והקמת מדינה פלסטינית - ללא הסכם, אלא באישרור התב"עות של הרשות הפלסטינית", פירטה את הפעולות, שלטענתה, מחזקות את הקמת המדינה הפלסטינית.

‏"אורית, שנינו מסכימים על המהות אבל לא על הדרך", השיב כלפון, "את ואני נגד נסיגות ונגד מדינה פלסטינית אבל את תומכת בנתניהו על אף שהוא הצביע בעד נסיגות בפועל (התנתקות),ותומך במדינה פלסטינית. בנוגע לאישורי בניה לערבים בשטחי c, גם זה היה תחת נתניהו וברכתו של סמוטריץ'".

‏‏"קראתי גם את הפוסט שלך בפייסבוק, שם את מלינה על כך ש'בנט וסער הפקירו את תיק הביטחון לשמאל' קרי: לבני גנץ. ומה החלופה שאת מציעה? ראש האופוזיציה שלך, נתניהו, מוכן לתת גם תיק הביטחון וגם את ראשות הממשלה לגנץ!", תהה לסיום.

סטרוק לא התייאשה וענתה: "מציעה שתלמד לעומק את החלטת הקבינט מיולי 2019 לפני שאתה עורך השוואות: באותה החלטה נקבע שלא מקדמים תב"עות שתוכננו ע"י הרש"פ, ולא תב"עות שנוגדות את האינטרס הישראלי בשטח".

"שר הבטחון שאתה מחזיק את הכסא שלו הפר את 2 הכללים האלה. וראש הממשלה שלך מתעלם", תקפה.

יום טוב חי כלפון אורית סטרוק מדינה פלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד