י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"למזער את טביעת הרגל שלנו"

בשגרירות שרפו דרכונים של מבקשי ויזה אפגניים

כשהטליבאן התקרב במהירות לבירה קאבול, עובדי שגרירות ארה"ב בקאבול שרפו את הדרכונים של אזרחי אפגניסטן שהגישו בקשה לויזה לארה"ב בחיפזון לפני שעזבו את המבנה בשבוע שעבר

בשגרירות שרפו דרכונים של מבקשי ויזה אפגניים
חייל אמריקאי מטפל בתינוק אפגני צילום: משרד ההגנה האמריקאי

כבר לפני שבוע, ב-13 באוגוסט, אנשי השגרירות האמריקנית בקאבול בירת אפגניסטן, שרפו את כל מה שיכול היה לסכן אנשים, בגלל השתלטות הטאליבן. כך מפרסם אתר 'פוליטיקו'. 

חבר הקונגרס אנדי קים, חבר המפלגה הדמוקרטית מניו ג'רזי, סיפר ל'פוליטיקו' על הדרכונים האפגניים השרופים, כדי שהטאליבן לא יצליח לזהות אותם בעת שניסו לעזוב את המדינה.

"זהו הליך הפעלה סטנדרטי כדי למזער את טביעת הרגל שלנו ולהפחית את כמות החומרים הרגישים שנותרו. זה בוצע בהתאם להליך הפעולה הסטנדרטי שלנו", אמר דובר מחלקת המדינה ל'דיילי מייל'.

הדובר הדף את טענתו של קים כי האפגנים לא יוכלו לנסוע ללא דרכון. "הליכי הטיפול שלנו לא ימנעו מאנשים הזכאים לפינוי, לצאת", אמר הדובר. "לממשל ארה"ב יש דרכים אחרות לאשר את זהות הנוסע. לא ניכנס לפרטים נוספים מטעמי אבטחה".

צוות השגרירות הונחה גם לשרוף דגלים ופריטים אמריקאים עם לוגו של ממשל ארה"ב כדי להימנע משימוש בהם לתעמולה של הטליבאן, על פי תזכיר שהוציאו לאנשי השגרירות. 'פוליטיקו' דיווח גם כי לויד אוסטין מזכיר ההגנה, ומזכיר המדינה אנטוני בלינקן היו בקשר עם נשיא אפגניסטן אשרף גאני במהלך הימים שבין 10 ל-13 באוגוסט והוא לא רמז בשום צורה כי בכוונתו לערוק מהמדינה.

בנוסף גורמי מודיעין אמרו לנשיא כי קאבול עלולה ליפול "תוך שבועות או ימים", בניגוד להערכה שניתנה רק כמה ימים לפני כן שההשתלטות של הטאליבן עשויה להימשך חודשים ואף עד שנתיים. אך כאמור ביידן לא הקשיב להערכות המודיעין, וקאבול נפלה בידי הטאליבן תוך ימים ספורים.

חיילים אמריקאים אפגניסטן טאליבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד