כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
המחדל הולך ומתבאר

הממשל הוזהר אך התעלם: "לא סביר שאפגניסטן תיפול"

ממשל ביידן הוזהר בחודש שעבר על ידי דיפלומטים אמריקאים בקאבול מפני "קטסטרופה" קרובה מצד הטאליבן באם הכוחות האמריקנים ייסוגו, אולם הנשיא בחר להתעלם ואת התוצאות ההרסניות שעולות בחיי אדם, בעיקר נשים וילדים, אנו רואים בימים אלה לנגד עינינו

הממשל הוזהר אך התעלם: "לא סביר שאפגניסטן תיפול"
אפגנים מפונים מקאבול צילום: משרד ההגנה האמריקאי

אנשי שגרירות ארה"ב בקאבול בירת אפגניסטן הזהירו בחודש שעבר את ממשלו של ג'ו ביידן כי הבירה האפגנית תיפול ותאיץ את הפינוי. כך עולה מתחקיר חדש. 12 דיפלומטים שלחו תזכיר חסוי למזכיר המדינה אנתוני בלינקן ב-13 ביולי כי הטאליבן צובר לעצמו כוח במהירות והעיר חשופה להתמוטטות. כך דיווח ה'וול סטריט ג'ורנל'. עוד דווח, כי בתזכיר נאמר לממשל להתחיל בטיסות לפינוי אנשים מחוץ למדינה לא יאוחר מה-1 באוגוסט.

כזכור ב-8 ביולי אמר הנשיא ביידן כי "מאוד לא סביר שהטליבאן ישתלט על אפגניסטן" ודחה את החשש שיתרחש כאוס בקאבול. ה'דיילי מייל' מציין, כי זוהי האחרונה בשורת האזהרות שקיבל ממשל ביידן לפני יציאת הכוחות האמריקנים, מהלך שהביא את הטאליבן לכבוש את המדינה בקלות.

ישנן שאלות פתוחות לגבי האופן שבו הבית הלבן, הפנטגון ושירותי המודיעין האמריקאים העריכו את עתידה של אפגניסטן, ואת איום הטאליבן ואת המהירות בה השלטון יחליף ידיים.

בינתיים מגיעות עוד ועוד עדויות על חמושים שעוברים בית בית ומחפשים אנשים שעבדו עם בריטניה, ארה"ב וכוחות נאט"ו באפגניסטן על פי דו"ח סודי של האו"ם.

הג'יהאדיסטים הולכים מדלת לדלת לאיים על קרובי משפחה של עובדי מדינה, מתורגמנים וצוותי שירותי קונסולריים, חמושים אחרים עוצרים אנשים מחוץ לשדה התעופה של קאבול.

למרות הטענות של הטאליבן בדבר 'חנינה' שהוענקה לכל עובדי המדינה, חמושי הארגון ריססו ברובים כדי לאיים על אפגנים במרחק מטרים ספורים מנשים וילדים שהתאספו בשדה התעופה.

אפגניסטן שדה תעופה אמריקנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד