כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
ההנהלה במכתב דומע

הירי החל מחוץ לישיבה, והסתיים במותו של שמולי בכניסה למטבח

לאחר שתלמידיה חוו מקרה טראגי בשבוע שעבר, הנהלת ישיבת 'תורת חיים' בדנוור מפרסמת מכתב דומע ושופכת אור על שהתרחש: "הרבה סיפורים ושמועות סותרות על מה שהתפתח בישיבה באותו לילה ברשתות החברתיות, גורמות כאב מיותר לכל המעורבים מה שמוסיף לכאב שלנו"

הירי החל מחוץ לישיבה, והסתיים במותו של שמולי בכניסה למטבח
החשוד החמישי ברצח/שמולי הי"ד צילום: באדיבות המצלם

ביום שלישי האחרון נרצח ביריות הבחור שמואל סילברברג הי"ד בתוך ישיבתו 'תורת חיים' דנוור שבמדינת קולורדו בארה"ב. בינתיים נתפסו ארבעה חשודים במעשה ומתנהל מצוד אחר חשוד חמישי.

הישיבה פרסמה בסוף השבוע, מכתב דומע קורע לב: "קהילת ישיבת תורת חיים כואבת עמוקות את האירועים הבלתי ניתנים לתפיסה, וגבו את חייו של יקירנו ואהובנו, שמואל (שמולי) סילברברג".

הנהלת הישיבה הודתה לגורמי אכיפת החוק שפענחו במהירות את הרצח, "אנו מודים על עבודתם הבלתי נלאית של רשויות אכיפת החוק המקומיות, הממלכתיות והפדרליות שעבדו במהירות לזהות ולעצור ארבעה חשודים בפרשה".

עוד נאמר במכתב, "כפי שדיווחה משטרת דנוור במסיבת עיתונאים, נראה כי שמולי נקלע באקראי לאירוע של אלימות מחרידה, הפיגוע החל מחוץ לישיבה, והסתיים במותו של שמולי בכניסה למטבח שלנו. אף על פי שהוא אכזרי וטראגי, אנו מאמינים כי נכון לעכשיו לא מדובר בפשע שנאה ממוקד המונע מאנטישמיות. עם זאת, אם יתגלו הוכחות לכך, משטרת דנוור מסרה כי היא תשתף פעולה עם פרקליטות מחוז דנוור כדי להוסיף כל סעיף אישום אפשרי".

לאחר פרסומים שונים ברשתות החברתיות, שכמעט כולם היו לא נכונים, אומרים בישיבה כי "הרבה סיפורים ושמועות סותרות על מה שהתפתח בישיבה באותו לילה ברשתות החברתיות, גורמות כאב מיותר לכל המעורבים מה שמוסיף לכאב שלנו".

עוד נאמר, "העדיפות הראשונה של הישיבה היא למנוע ממשפחת סילברברג עוד כאב, ולתת לבחורים את העזרה והתמיכה המקצועית להם הם זקוקים. לשם כך, הישיבה יצרה קשר עם אנשי מקצוע ושירותי בריאות הנפש כדי לסייע לישיבת תורת חיים בתהליך הריפוי".

עוד נאמר, "במקביל, אנו עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם מומחי אבטחה כדי לשפר את מערכות האבטחה שלנו, על מנת להבטיח כי בטיחות הישיבה שלנו תהיה הטובה ביותר".

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בסוף השבוע שעבר, משטרת דנוור עצרה ארבעה חשודים ברצח תלמיד הישיבה שמואל סילברברג הי"ד בן ה-19 בערבו של יום שלישי. המעצר מגיע על רקע חקירת משטרה של מסע פשע שנמשך לאורך כמה שעות באזור הרצח, וכללה את מותו של תלמיד הישיבה הי"ד בהיכל של ישיבת 'תורת חיים'.

ארבעת החשודים שנעצרו, הם סת' ג'יימס לארהוד בן ה-21, ג'יימס פרימן בן ה-18, עדן סיידס בן ה-18 ונוח לופ-הול בן ה-19, ארבעתם נמצאים במעצר בגין אישומים רבים, כולל רצח, פריצה, שוד בנסיבות מחמירות, גניבת מכוניות, איום ותקיפה. המשטרה מחפשת אחר סמואל פוסל, החשוד החמישי שמסתתר.

החשוד החמישי. צילום: משטרת דנוור.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי שני חמושים הגיעו לישיבת 'תורת חיים' בעיר דנוור בערבו של יום שלישי, כיוונו אקדח לראשו של הבחור שעמד מחוץ לישיבה והורו לו לפתוח את דלת הכניסה הנעולה באמצעות קוד. כשהם נכנסו אל הישיבה, הם פנו לעבר משרדו של המנהל וירו לעברו ארבעה כדורים.

המנהל נפל ארצה מיד, אך בחסדי שמים אף כדור לא פגע בו. הוא העמיד פני מת והם חשבו שהוא אכן נהרג ועזבו אותו לנפשו ובכך ניצלו חייו.

לאחר מכן הם כיוונו את האקדח לעברו של הבחור שמואל סילברברג ז"ל שניצב בפינת החדר, וירו לעברו 12 כדורים.

שמואל סילברברג רצח בחור ישיבה תורת חיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד