כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

תחנות הרדיו החרדיות פסלו לשידור תשדירי צה"ל

תשדיר פרסום של הנחל החרדי נפסל לשידור בתחנות הרדיו החרדיות • אבי מימרן מ'קול ברמה': "רוצים לשדר, אבל צריך להתאימו למאזינים שלנו" • ומה דעתכם? האזינו

הנחל החרדי. צילום: יעקב נחומי
הנחל החרדי. צילום: יעקב נחומי

המצב הרגיש בסוגית גיוס בני הישיבות גורם, כך נראה, להחרפת כללי הצנזורה בתחנות הרדיו החרדיות: לפני כחודש הפיק צה"ל תשדיר לעידוד גיוס חרדים לנחל החרדי. מסגרת זו הוקמה לפני יותר מעשור בתמיכת רבנים.

במסגרת הקמפיין, פנו מנחל החרדי גם לתחנות הרדיו החרדיות 'קול חי' ו'קול ברמה', אך בשתי התחנות החרדיות בחרו לפסול ולא להעלות את התשדיר. כך חשף היום כתב גל"צ יאיר שריקי.

אבי רוזן, מנכ"ל רדיו 'קול חי', מסר ל'בחדרי חרדים': "רדיו קול חי פועל על פי הצרכים והמאפיינים הייחודים של קהל המאזינים המגזרי של התחנה. ההחלטה לשדר כל תוכן שהוא - נובעת מהמחויבות והאחריות שלנו להתאים את התכנים לאוזנו של המאזין".

משיחה עם אבי מימרן, מנהל התכניות ב'קול ברמה' עולה, כי נוסח התשדיר "הם שומרים עלינו, המסגרת שומרת עליהם. הם לוחמים למען ביטחונינו, אנחנו מאמינים בהם" - הוא זה שגרם אי נוחות וחוסר רצון להעלות את התשדיר. בתחנת הרדיו פנו לצה"ל לשנות את המילים, אך בנתיים הדבר לא בוצע.



"מדובר בהודעה שקרית", אמר מימרן ל'בחדרי חרדים', "רדיו קול ברמה רוצה לפרסם את התשדיר תוך שינוי קל בטרמינולוגיה ולהתאימו לקהל המאזינים שלנו.

"אנו מחזקים את ידי חיילי הנחל החרדי וברור לנו שהם עושים עבודת קודש. יחד עם זאת, בפנייה לציבור חרדי, יש להבין את רגישות המילה 'אמונה' ככזו המתקשרת לאמונה בקדוש ברוך הוא בלבד. כנאמר בתהילים: 'אם השם לא ישמור עיר שווא שקד שומר'".

מימרן מוסיף כי 'קול ברמה' הינה תחנת רדיו חרדית שכל עובדיה ושדריה שירתו בצה"ל.

בתחנת הרדיו 'קול חי' התשדיר עלה במהלך ימי הפורים, בטעות, בטרם עבר לבחינת מחלקת התוכן בתחנה, ונפסל לשידור.

מדובר צה"ל נמסר: "מדובר בתשדיר לעידוד הגיוס לגדוד נצח יהודה בעקבות צורכי כוח אדם שיועד לתחנות רדיו מגזריות במסגרת מגוון הכלים שמפעיל צה"ל בנושא".

באשר לנושא פסילת התשדירים לא נמסרה תגובה.
תשדיר הנחל החרדי פסילה קול ברמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד