י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
משבר חדש

ח"כית בקואליציה מאיימת: לא אתמוך בתקציב

לאחר שבסוף השבוע האחרון חוק ההסדרים צומצם, אך הרפורמות שמעוררות מחלוקת נותרו בפנים - חברת הכנסת נעמה לזיני מאיימת שאם הרפורמה להעלאת גיל הפרישה תישאר על כנה, היא לא תוכל להצביע בעד התקציב | לטענתה, מלבדה ישנן עוד ח"כיות שלא יתמכו בו: "סיטואציה בלתי אפשרית"

ח"כית בקואליציה מאיימת: לא אתמוך בתקציב
אביגדור ליברמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לקראת העברת התקציב בכנסת, היום (ראשון) ח"כית בקואליציה מאיימת שאם אחת מהרפורמות לא תצא מחוץ לחוק ההסדרים - היא לא תתמוך בתקציב המדינה, כך שתוכל להפילו ולהפיל את הממשלה.

חברת הכנסת נעמה לזיני מ'העבודה' שיגרה מכתב לשר האוצר אביגדור ליברמן ויו"ר הכנסת מיקי לוי, ובו דרשה להוציא את רפורמת העלאת גיל הפרישה לנשים מחוק ההסדרים, זאת לאחר שכבר השניים הוציאו כמה רפורמות מחוץ לחוק, אך לא את המעוררות מחלוקת.

"אני מבקשת כי הרפורמה להעלאת גיל הפרישה לנשים תוצא מחוק ההסדרים, תגיע לכנסת במסגרת של חקיקה ממשלתית רגילה", דרשה מליברמן ולוי, "כך שתינתן הזדמנות כנה לחברות וחברי הכנסת, וכן לציבור הישראלי הרחב, לחקור, לבחון ולשפר אותו".

"הרפורמה מותירה אותי ועוד חברות וחברי כנסת רבים נוספים בפני סיטואציה בלתי אפשרית מבחינתנו, בה לא ניתן יהיה להצביע בעד חוק התקציב לשנת 2022-2021 במתכונתנו הנוכחית", איימה לזיני.

ביום חמישי האחרון יו"ר הקואליציה ח"כ עידית סילמן וממלא מקומה ח"כ בועז טופורובסקי התייחסו לחוק ההסדרים, החוק שכולל את הרפורמות שהממשלה מקדמת, ותקציב המדינה - ורמזו שיתכן כי יבצעו בהם כמה שינויים, זאת בשל המחלוקות בכמה מהרפורמות והסעיפים.

"הכנסת היא לא רק הרשות המחוקקת, אלא גם הרשות המפקחת על פעולות הממשלה. כך ביחס לתקציב, כך גם ביחס לחוק ההסדרים", נמסר מטעמם. "לאורך השנים תמיד בוצעו שינויים בחוקי ההסדרים והתקציב לפני שהונחו על שולחן הכנסת".

"הגעה להסכמות נחוצה והכרחית על מנת להניח את התקציב וחוק ההסדרים על שולחן הכנסת כראוי בצורה שתיתמך על ידי כלל סיעות הקואליציה", הוסיפו סילמן וטופורובסקי.

בין המחלוקות, למשל, בחוק ההסדרים הוא רפורמת הרגולציה כאשר היום שיגרו בכירי מפלגות השמאל בקואליציה מכתב לראש הממשלה נפתלי בנט, בו הם דרשו שיוציא את הרפורמה מהחוק, ומן הצד השני חבר הכנסת אביר קארה מ'ימינה' איים שאם הרפורמה לא תיכנס הוא יצביע נגד התקציב.

עוד מחלוקת בתוך הקואליציה היא רפורמת החקלאות, אותה מקדמים שר האוצר אביגדור ליברמן ושר החקלאות עודד פורר. כאשר כמה חברים בקואליציה, בעיקר מ'העבודה' ומ'כחול לבן', דורשים לשנות חלקים ממנה.

אביגדור ליברמן תקציב המדינה העבודה חוק ההסדרים פנסיה גיל הפרישה לנשים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד