כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

אחר 40 שנה: 'שומרי הדת' ו'מחזיקי הדת' מתקרבות

שומרים או מחזיקים, הדת היא אותה דת: אחר עשרות שנים בהם הקהילה היהודית באנטוורפן מחולקת ל'שומרי הדת' ו'מחזיקי הדת' - לאחרונה ניכרת מגמת התקרבות

הרבנים ליברמן ושיף ביום הפורים.
הרבנים ליברמן ושיף ביום הפורים.

שומרים או מחזיקים, הדת היא אותה דת: באנטוורפן שבבלגיה קיימות שני קהילות יהודיות וותיקות: 'מחזיקי הדת' ו'שומרי הדת'. בשניהם כיהנו ומכהנים כיום רבנים חשובים.

הקהילות הללו שונות מבחינת מדיניות הכניסה אליהן. 'שומרי הדת' מאפשרים לכל יהודי באשר הוא להירשם ולהיחשב כחבר בקהילה, 'מחזיקי הדת' - לעומתם - מאפשרים אך ורק ליהודים שומרי תורה ומצוות להירשם.

שני הקהילות מחזיקות מערכת כשרות עצמאית, בין דין נפרד ומוסדות.

המצב השורר כיום הוא שמרבית היהודים בעיר חברים בקהילת 'שומרי הדת', יותר מאשר אלו החברים בקהילה השנייה. המרחק בין הגישות השונות הביא לחילוקי דעות שונים בין הקהילות.

ביום שלישי הקרוב צפוייה הסיטוריה: לאחר 40 שנה, עתיד הגאון רבי אהרן שיף (51),אב"ד 'מחזיקי הדת', לבוא לבית הכנסת של קהילת 'שומרי הדת', שם תתקיים עצרת מספד לזכרה של הרבנית חיה ליברמן ע"ה – אשת רב הקהילה הגאון רבי דוד משה ליברמן (88), שישא דברים לזכרה.

זקני הקהילה מציינים כי מאז פטירת הגאון רבי הלל מדליה זצ"ל, רב קהילת 'שומרי הדת', לא התרחש איחוד כזה.

ההספד הצפוי של הגר"א שיף בא בהמשך לביקור ביום הפורים של הגאון רבי אהרן שיף בביתו של הגאון רבי דוד משה ליברמן. מגמת השיתוף ניכרת גם בכך שלאחרונה ארגוני החסד בעיר עומדים בנשיאות השניים וחתימותיהם מתנוססות על המכתבים. לפני כחודש, השתתפו שני הרבנים בפגישה אצל שגריר ישראל בבלגיה בנושא גזירת הגיוס, יחד עם האב"ד הגר"א שטרנבוך.
בלגיה אנטוורפן שומרי הדת מחזיקי הדת הספד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד