י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"ביזוי מקום המקדש"

סמוטריץ' דורש מהרמטכ"ל והרב הראשי לצה"ל: בטלו את טיול החיילים בהר-הבית

לאחר שנודע לו על טיול חיילים מצטיינים של פיקוד מרכז בהר-הבית - יו"ר הציונות הדתית שיגר מכתב לרמטכ"ל אביב כוכבי ולרבצ"ר הרב קרים בבקשה לשקול מחדש את הטיול בהר | לצד שמחתו על הריבונות בהר, מציין סמוטריץ' את הבעייתיות בעלייה צבאית מאורגנת ל'טיול' בהר הבית כנגד פסיקת הרבנות הראשית | פרסום ראשון

סמוטריץ' דורש מהרמטכ"ל והרב הראשי לצה"ל: בטלו את טיול החיילים בהר-הבית
הר הבית צילום: Jamal Awad/Flash90

"חמור ביותר": יו"ר מפלגת 'הציונות הדתית' חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' דורש מהרמטכ"ל אביב כוכבי והרב הראשי לצה"ל אייל קרים לפעול לביטול טיול של חיילים בהר-הבית.
 
בעקבות טיול של מצטייני אלוף פיקוד המרכז שעתיד להיערך לכבוד ראש השנה, במסגרתו הם יטיילו בהר-הבית, סמוטריץ' שיגר מכתב, שמתפרסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', בו הוא דורש מהרמטכ"ל והרב הצבאי הראשי לפעול לביטול העלייה.
 
בתחילה, יו"ר 'הציונות הדתית' כתב שהוא בטוח שכוונת המארגנים הייתה טובה, ושהוא שמח על כל גילוי ריבונות בהר-הבית. יחד עם זאת, הוא קרא לבטל את הטיול מכיוון שהוא נגד פסיקת הרבנות הראשית, ולטענתו, הר-הבית הוא לא מקום לטיולים.

סמוטריץ'\\ צילום: Photo by Sraya Diamant/Flash90

בנוסף לכך, הוא ציין שחיילים דתיים, המקפידים שלא לעלות להר הבית בהתאם לפסיקת הרבנות הראשית, יודרו מהטיול - עוד סיבה שיש לבטל את הטיול בהר.

"דווקא בשל קדושת המקום, על פי ההלכה היהודית האיסור לעלות למקום שלא בטהרה הינו חמור ביותר, איסור כרת, ואינו מתאפשר ללא הכנה הלכתית מדוקדקת", כתב בין היתר, "משכך, הרבנות הראשית אוסרת עליה להר הבית".
 
סמוטריץ' המשיך: "בכאב גדול על ביזוי מקום המקדש בשליטתו הזמנית של הוואקף במקום, ובציפייה ליום שבו נשוב לעלות לרגל לבית המקדש בקדושה ובטהרה, אני פונה אליכם בבקשה לביטול הטיול בהר הבית במתכונתו הנוכחית".

"הר הבית אינו מקום ל"טיול" ואין זה ראוי שצבא ההגנה לישראל יעלה את חייליו לטיול המנוגד להוראות הרבנות הראשית ויכשיל אותם באיסור חמור. מה עושים אנשים פרטיים הוא עניינם שלהם, לא כך ביחס לטיול המאורגן על ידי גוף ממלכתי כמו הצבא", טען.

בצלאל סמוטריץ הר הבית צה"ל אביב כוכבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד