א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

טיפולי רפואת שיניים שכדאי להכיר

להלן מספר דוגמאות לפתרונות מתקדמים בעולם רפואת השיניים ושיקום הפה שכדאי לרבים מאיתנו להכיר

טיפולי רפואת שיניים שכדאי להכיר
שמירת השיניים צילום: pixbay

עולם רפואת השיניים מתאפיין בעשורים האחרונים בהתקדמות טכנולוגית מהירה וניכרת יחסית, וכולל כיום לא מעט פתרונות המביאים לתוצאות מעולות, כאלו שפעם לא ניתן היה לחלום עליהן. חשוב לציין כי בכל הנוגע לטיפולי שיניים מיוחדים,דוגמת טיפולים מהתחום של שיקום הפה, מומלץ ביותר לפנות ישירות למומחה בתחום. במקרה זה – רופא שיניים המתמחה בשיקום הפה, מתאפיין בעשרות שנות וותק וניסיון ועושה שימוש בציוד ובטכנולוגיה המתקדמים ביותר בענף. על מנת להבין את הפוטנציאל העצום הגלום בעולם רפואת השיניים כיום, להלן מספר דוגמאות לפתרונות מתקדמים בעולם רפואת השיניים ושיקום הפה שכדאי לרבים מאיתנו להכיר:

השתלות שיניים – אחד מסוגי הטיפולים המרכזיים והנפוצים ביותר כיום בעולם שיקום הפה הוא השתלות שיניים. כיום ניתן לשחזר בצורה מדויקת ויעילה ביותר שיניים חסרות, בין אם מדובר בשן בודדת או בסדרת שיניים, עד לכדי שחזור חלקים שלמים מחלל הפה (עבור מקרים בהם נדרש שיקום כולל או החלפה נרחבת של מספר רב של שיניים). במסגרת הליך השתלת השיניים מוחדרים שתלים דנטליים לעצם הלסת, אשר חלק מהם נשאר בולט מחוץ לחניכיים, ומהווה תבריג על גביו יורכב בהמשך הכתר המשחזר את השן עצמה

ציפוי שיניים – באמצעות הנחת שכבת ציפוי דקיקה על גבי חלקה החיצוני של השן ניתן להעלים כתמים ופגמים אסתטיים, להוריד את מידת הרגישות של השן לחום ולקור, לתקן מרווחים גדולים מדי בין השיניים ולפתור בעיות שונות נוספות. עבור טיפולי ציפוי שיניים מומלץ ביותר לפנות לרפא ומרפאה המתמחים בטיפול מסוג זה, על מנת להבטיח כי יתאימו לכם את סוג הציפוי המתאים ביותר, כולל בחירת הצבע המדויק והמתאים ביותר לשיניים הסמוכות, לתכנן את מבנה הציפוי בצורה נכונה וכיוצ"ב

כתר זירקוניה – כתרים לשיניים הם מהפתרונות הטכניים והאסתטיים הנפוצים והמוצלחים ביותר לטיפול במקרים של מחסור בשיניים מסיבה זו או אחרת וניתן למצוא אותם בקרב אחוז ניכר מהאוכלוסייה הבוגרת. מומלץ ביותר להכיר את אחד מסוגי הכתרים האיכותיים והטובים ביותר הקיימים כיום בעולם רפואת השיניים ושיקום הפה – כתר זירקוניה. בניגוד לכתר חרסינה (סוג הכתר הנפוץ והמומלץ ביותר עד להגעתו של כתר הזירקוניה), במקרה זה מדובר בכתר העשוי חומר קרמי עמיד וחזק ביותר (חומר מלאכותי דמוי יהלום), אשר תכונותיו הופכות אותו לחומר האולטימטיבי עבור כתרים לשיניים. זאת מכיוון שחומר זה מפחית משמעותית את הסיכוי לדלקות חניכיים, כמו גם לגירויים שונים באזור הכתר, מה שקורה לא פעם עם כתרים ישנים יותר ואיכותיים פחות.

בנוסף, מדמה כתר זירקוניה שן אמיתית בצורה כמעט מושלמת, ואינו מאבד או משנה את צבע עם הזמן בעקבות חשיפה למזון ומשקאות המכילים צבעי מאכל או חומרים חומצתיים.

כתר זירקוניה מחזיק מעמד לאורך שנים רבות וארוכות, ומותאם ספציפית למטופל ולמקומה של הזן החסרה באמצעות תהליך מתקדם במסגרתו משתמשים בסורק אופטי על מנת לייצר תמונה תלת ממדית ומדויקת ביותר של אזור השן עבורה מיועד הכתר.

סד לילה – בעיה נפוצה נוספת ממנה סובלים לא מעט אנשים בטווח גילאים רחב יחסית היא חריקת שיניים מתוך שינה. תופעה זו עלולה לנבוע ממספר סיבות שונות (דוגמת לחץ ומתח מצטבר), ולגרם לבעיות חמורות דוגמת שחיקה של השיניים המובילה לכאבי ראש מפרקים, כמו גם שחיקה מצטברת, סדקים ואף שברים בשיניים ובשורשיהן.

גם לבעיה נפוצה זו קיים כיום בעולם טיפולי השיניים פתרון מתקדם, נח ויעיל ביותר – סד לילה. זהו סד העשוי מחומר אקרילי מתקדם בתהליך של התאמה אישית ופרטנית לפה ולמערכת השיניים של המטופל/ת. את הסד שמים בפה בזמן שנת הלילה, והוא מונע שחיקה של השיניים בעקבות חריקתן אך גם מאפשר הרפיה של שרירי הלעיסה (וכך מבטל את תופעת הלווי השליליות של חריקת השיניים).

חשוב לציין כי במיוחד במקרה של הכנת סד לילה, מומלץ ביותר לפנות לאיש מקצוע בתחום - מומחה לשיקום הפה בעל ניסיון עשיר גם ספציפית בטיפול מסוג זה. זאת על מנת שההתאמה של סד הלילה לפיו של המטופל תהיה אופטימאלית, והסד יעשה את העבודה בצורה יעילה. במקרים אלו, זהו פתרון מעולה, בלתי חודרני ומשנה חיים!

שיניים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד